Nowe Porsche 911 Cabriolet. Rodzina się kompletuje
Niedługo po premierze nowego Porsche 911, do gamy dołącza wersja z otwieranym, miękkim dachem. Klasyczny kabriolet można już zamawiać, by odebrać auto na rozpoczęcie sezonu letniego.
09.01.2019 | aktual.: 28.03.2023 12:11
Sześć tygodni po debiucie wersji Coupé, do gamy 911 dołącza Cabriolet. Model ten zostanie wprowadzony na rynek w 2019 roku i już znamy jego cenę. W Polsce za wersję S zapłacicie 664 000 zł, a 911 Carrera 4S Cabriolet kosztuje od 702 000 zł.
O wszystkich nowościach modelu oznaczonego kodem wewnętrznym 992 już pisaliśmy i to szeroko. Dlatego skupmy się na zmianach w odniesieniu do poprzednika z otwieranym dachem. Mamy tu przede wszystkim nowy mechanizm hydrauliczny, szklane tylne okno, a w konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki. Chronią one przed charakterystycznym "pompowaniem" poszycia przy wysokiej prędkości. Można je składać i rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed nadmiernymi podmuchami.
Wzrosła sztywność skrętna nadwozia dzięki nowemu mocowaniu silnika. Wersja otwarta jest po raz pierwszy dostępna z zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Ma ono o 10 mm niższe ustawienie od standardowego, twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory.
Auto ma być na początku oferowane w dwóch wersjach – tylnonapędowe S lub czteronapędowe 4S. Oba warianty korzystają z silnika 3.0 o mocy 450 KM generowanej przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 530 Nm i ta wartość jest dostępna w zakresie od 2300 do 5000 obr./min. Daje to rewelacyjne osiągi.
Carrera S Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono jest to 3,7 s) i rozwija prędkość maksymalną do 306 km/h. Model 4S Cabriolet rozpędza się maksymalnie do 304 km/h, a "setkę" osiąga w 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono o 0,2 s szybciej).