Nowa marka w Europie. Elektryki z Chin mają mocne argumenty

Chińska ekspansja przybiera na sile. Kolejną marką, która zadomawia się na europejskim rynku jest HiPhi. Firma zamierza zaprezentować całą swoją gamę podczas prestiżowej imprezy, jaką jest Festiwal Prędkości w Goodwood.

HiPhi XHiPhi X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | HiPhi
Aleksander Ruciński

HiPhi to marka powołana do życia w 2019 przez przedsiębiorstwo Human Horizons działające od 2017 roku. Jej historia jest więc dość krótka. Chińczycy mają jednak śmiałe plany i spore ambicje, także w Europie.

W czerwcu 2023 roku rozpoczęli sprzedaż dwóch modeli – SUV-a X oraz sedana Z w Norwegii i Niemczech. Niebawem dołączy do nich SUV Y, który ma być największym hitem marki. Oficjalną europejską premierę zaplanowano na festiwal w Goodwood.

HiPhi w przeciwieństwie do wielu chińskich producentów nie zamierza walczyć ceną, lecz jakością i parametrami. Te faktycznie robią wrażenie. Dla przykładu – sedan Z ma elektryczne silniki o łącznej mocy 662 KM, które pozwalają osiągać setkę w 3,8 sekundy. Do tego trzeba dorzucić akumulator o pojemności 120 kWh, który zapewnia do 555 km zasięgu.

HiPhi Y niebawem zaliczy europejski debiut
HiPhi Y niebawem zaliczy europejski debiut © Materiały prasowe | HiPhi

Niestety, cena nie jest niska – startuje od 105 tys. euro. Drugą propozycją jest X z dwoma silnikami o mocy 295 KM każdy. Osiąga setkę w 3,9 sekundy, a akumulator 97 kWh pozwala przejechać 460 km na jednym ładowaniu.

Szczegóły na temat trzeciego modelu – Y, poznamy w drugiej połowie lipca. Już dziś jednak wiadomo, że HiPhi nie poprzestanie na dwóch rynkach. Firma chce pojawić się w większości krajów Europy przed 2027 rokiem.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy