Nowa Jetta dla Europy
Volkswagen zaprezentował nową Jettę w Stanach Zjednoczonych już w czerwcu, jednak dopiero teraz możemy zapoznać się z europejską specyfikacją tego modelu. Oto VW Jetta na rok 2011.
27.10.2010 | aktual.: 18.04.2023 11:38
Volkswagen zaprezentował nową Jettę w Stanach Zjednoczonych już w czerwcu, jednak dopiero teraz możemy zapoznać się z europejską specyfikacją tego modelu. Oto VW Jetta na rok 2011.
Jak widzicie, samochód nie różni się zbytnio od swojego amerykańskiego odpowiednika. Niewielkie różnice mogą wystąpić jedynie w wersjach wyposażenia i opcjach silnikowych. Pojazd ma 4,64 metra długości, a więc jest dłuższy od swojego poprzednika o całe 9 cm, co daje oczywiście więcej przestrzeni we wnętrzu.
Nowa Jetta ma zunifikowany wygląd samochodów grupy VW, a więc tutaj bez niespodzianek - w końcu to Golf w nadwoziu sedan. Jednak pomimo to samochód prezentuje się przyzwoicie, ale z całą pewnością nie wzbudza żadnych głębszych emocji. Jak na Volkswagena przystało - poprawny sedan z tradycyjną stylistyką.
Jetta będzie dostępna w Europie w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline i Highline. Oto, co między innymi oferują.
Trendline:
- 6 poduszek powietrznych,
- 5 zagłówków,
- światła do jazdy dziennej,
- system wykrywający zapięcie pasów bezpieczeństwa,
- ABS,
- ESP,
- system Hill Climb Assist,
- podgrzewane lusterka,
- klimatyzacja.
Dodatkowo w wersji Comfortline:
- chromowane akcenty na przednim grillu,
- 16-calowe felgi aluminiowe,
- podłokietnik,
- fotele przednie regulowane w 8 płaszczyznach,
- tapicerka \Sienna\
- radio z CD,
- chromowane przełączniki oraz skórzaną kierownicę, mieszek lewarka zmiany biegów i hamulca ręcznego,
- system ułatwiający parkowanie Park Pilot,
- 4 lampki do czytania (2 z przodu i 2 z tyłu).
W najbogatszej wersji wyposażeniowej Highline VW oferuje także:
- 17-calowe felgi aluminiowe,
- chromowane obramowania okien,
- spryskiwacze przednich reflektorów,
- halogeny.
Kupujący nową Jettę nie powinni narzekać na gamę silnikową, ponieważ do wyboru będą mieli trzy silniki benzynowe i dwie jednostki wysokoprężne. Konsumenci ceniący sobie wygodę będą mogli także zamówić Jettę z dwusprzęgłową skrzynią DSG.
Dla oszczędnych Volkswagen jak zwykle przygotował odmianę BlueMotion, która z 1,6-litrowym dieslem (105 KM) pod maską zadowoli się 4,2 litrami oleju napędowego na 100 km. Pozostałe opcje silnikowe wraz z cenami znajdziecie w poniższej tabelce:
Trendline | Comfortline | Highline | |
1.2 TSI (77 kW / 105 PS) | € 20,900 | € 22,600 | -- |
1.2 TSI BMT (77 kW / 105 PS) | € 21,300 | € 23,000 | -- |
1.4 TSI (90 kW / 122 PS) | -- | € 23,475 | € 24,575 |
1.4 TSI DSG (90 kW / 122 PS) | -- | € 25,300 | € 26,400 |
1.4 TSI (118 kW / 160 PS) | -- | € 25,075 | € 26,175 |
1.4 TSI DSG (118 kW / 160 PS) | -- | € 26,900 | € 28,000 |
2.0 TSI (147 kW / 200 PS) | -- | -- | € 28,225 |
2.0 TSI DSG (147 kW / 200 PS) | -- | -- | € 30,050 |
1.6 TDI (77 kW / 105 PS) | € 23,075 | € 24,775 | € 25,875 |
1.6 TDI BMT (77 kW / 105 PS) | € 23,475 | € 25,175 | -- |
1.6 TDI DSG (77 kW / 105 PS) | € 25,550 | € 27,250 | € 28,350 |
1.6 TDI DSG BMT (77 kW / 105 PS) | € 25,950 | € 27,650 | -- |
2.0 TDI (103 kW / 140 PS) | -- | € 27,025 | € 28,125 |
2.0 TDI DSG (103 kW / 140 PS) | -- | € 28,850 | € 29,950 |
Źródło: Zercustoms