Nietypowe samochody jako radiowozy Tune it! Safe!

Każdego roku na Essen Motor Show w ramach akcji Tune it! Safe! profesjonalne warsztaty tunerskie modyfikują samochody i zamieniają je w radiowozy, by pokazać, że tuning może nie tylko poprawiać wygląd i osiągi samochodów, ale także robić to w bezpieczny i legalny sposób. Dzisiaj przyglądamy się projektom najnowszym i tym z wcześniejszych lat.

[h2]Tikt Corvette C7 (2015)[/h2]
[h2]Tikt Corvette C7 (2015)[/h2]
Mariusz Zmysłowski

08.12.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:00

Tikt Performance specjalizuje się w Corvette'ach. Nic więc dziwnego, że na tegoroczne Essen Motor Show w ramach akcji Tune it! Safe! firma przygotowała właśnie ten wóz.

C7 Stingray została pokryta policyjnym malowaniem przez Foliatec. Tikt Performance zajęło się obudowaniem nadwozia amerykańskiego sportowca dodatkami z włókna węglowego. Wóz dostał spojlery oraz listwy progowe, które dodają mu pazura. Corvette wyposażono także w pełne policyjne oświetlenie Hella. Auto posadzono na kutych felgach RR-1.

Pod maską nie dzieje się nic nowego. Tikt Performance uznało, że przyspieszenie do 100 km/h osiągane w 4,2 s, umożliwione przez zaprzęg 466 KM generowanych przez 6,2-litrowe V8 to wynik wystarczająco dobry, by nie ingerować w mechanikę.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]AC Schnitzer BMW X4 (2014)[/h2]
[h2]AC Schnitzer BMW X4 (2014)[/h2]

Rok temu przygotowaniem wozu na akcję Tunet it! Safe! zajął się AC Schnitzer. W barwach policyjnych pojawiło się wtedy ACS4 2.0i, czyli BMW X4. Subtelny pakiet aerodynamiczny został gustownie dopasowany do tego wozu i uzupełniony policyjnymi barwami oraz oświetleniem. W przeciwieństwie do tegorocznej Corvette, w ACS4 pojawiła się dodatkowa moc.

2-litrowy motor benzynowy został wzmocniony z 184 KM do poziomu 245 KM. Auto jest teraz w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 6,7 s. To wyraźna poprawa w stosunku do fabrycznych 8,1 s.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]AC Schnitzer BMW 428i (2013)[/h2]
[h2]AC Schnitzer BMW 428i (2013)[/h2]

W roku 2014 AC Schnitzer przyjechał do Essen w ramach akcji Tune it! Safe! z BMW 428i. Przyrost mocy w tym wozie nie był wielki, ale jednocześnie wystarczający, żeby przy starcie kopnąć w plecy nieco mocniej, niż w standardowym wozie. Tuner podniósł ten parametr z poziomu 245 KM do 296. Pozwoliło to urwać 0,2 s z czasu przyspieszenia do 100 km/h. Policyjne ACS4 2.8i osiąga tę prędkość w 5,7 s.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]Brabus Mercedes Klasy A 250 Blue Efficiency B25 (2012)[/h2]
[h2]Brabus Mercedes Klasy A 250 Blue Efficiency B25 (2012)[/h2]

Ta policyjna Klasa A została zmodyfikowana przez jednego z najbardziej znanych tunerów zajmujących się przerabianiem Mercedesów. Brabus zamontował tutaj swój pełny pakiet stylistyczny, który uzupełnił 19-calowymi felgami.

Modyfikacje zostały przeprowadzone również pod maską. 2-litrowy silnik standardowo rozwija w kompakcie Mercedesa 210 KM. Po opuszczeniu warsztatu Brabusa generuje on 245 KM i pozwala rozpędzić Klasę A do 100 km/h w 6,2 s.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]Abt Audi R8 GTR (2011)[/h2]
[h2]Abt Audi R8 GTR (2011)[/h2]

R8 to jeden z najbardziej hardkorowych radiowozów akcji Tune it! Safe! Już w wersji standardowej rozwija on sporą moc i robi duże wrażenie dzięki aparycji typowej dla supersamochodów. Ta została poprawiona pakietem stylistycznym z włókna węglowego, przygotowanym przez Abt. Policyjny wygląd nadał Foliatec, który odpowiadał za oklejenie auta oraz Hella, która przygotowała oświetlenie.

R8 zostało uzbrojone przez Abta hamulce ceramiczne, sportowy układ wydechowy oraz wyczynowe zawieszenie. Wewnątrz znajdziemy fotele Recaro z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa i sportową kierownicę wykończoną włóknem węglowym.

V10 w Abt R8 GTR zostało wzmocnione do poziomu 610 KM i 550 Nm. Mocarna jednostka rozpędza sportowe Audi do 100 km/h w 3,2 s. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 325 km/h. Przypomnijmy, że standardowo ta maszyna osiąga 525 KM i 530 Nm, a setkę rozwija w 3,6 s.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]AC Schnitzer Mini E (2010)[/h2]
[h2]AC Schnitzer Mini E (2010)[/h2]

W 2010 roku Tune it! Safe! wykorzystało do promocji nietypowy samochód. To elektryczne Mini. W przygotowaniu pojazdu znów pomagała firma Hella odpowiadająca za oświetlenie, Foliatec nadająca policyjny wygląd oraz Hankook, który dostarczył ogumienie.

Elektryczne Mini jest napędzane przez 204-konny silnik, który rozpędza ten wóz do 100 km/h w 8,5 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 152 km/h.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]AC Schnitzer BMW 123d Coupé (2009)[/h2]
[h2]AC Schnitzer BMW 123d Coupé (2009)[/h2]

W 2009 roku AC Schnitzer po raz pierwszy przygotował samochód do akcji Tune it! Safe! Na targach w Essen tuner przedstawił BMW Serii 1, bazujące na Coupé w odmianie 123d.

Zmiany w wyglądzie nie były tu szczególnie spektakularne. Pakiet stylistyczny AC Schnitzera dla Jedynki poprzedniej generacji jest dosyć dyskretny, szczególnie w porównaniu z tym zestawem, który dostarczał dla tego wozu oddział M. Bardziej istotne było to, że diesel pracujący pod maską tej Serii 1 generował 241 KM i 380 Nm, co pozwalało rozpędzić niemieckie coupé do 100 km/h w 6,7 s.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]Abt Volkswagen Scirocco (2008)[/h2]
[h2]Abt Volkswagen Scirocco (2008)[/h2]

Scirocco od Abta dla Tune it! Safe! to projekt z 2008 roku. Przygotowane wtedy auto było skromne pod względem modyfikacji stylistycznych i również dosyć zachowawcze, jeśli spojrzeć na mechanikę. Oprócz podbicia mocy przez Abta ze 160 koni do poziomu 210 koni mechanicznych, VW Scirocco został wyposażony w zawieszenie Eibacha, układ wydechowy Remusa i 20-calowe felgi Ventus obute w opony Hankooka. Bez oklejenia policyjnego Scirocco byłoby prawdziwym sleeperem.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]Brabus Smart Ultimate 112 (2007)[/h2]
[h2]Brabus Smart Ultimate 112 (2007)[/h2]

W 2007 roku dla akcji Tune it! Safe! samochód przygotował Brabus. Ówcześnie był to już drugi pojazd tego tunera, który zamieniono w wóz policyjny. W przeciwieństwie do pierwszego, o którym za chwilę, Smart przeznaczony był raczej do patrolowania miast. To małe auto dysponuje mocą jedynie 112 KM i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm. Jak na tak mały wóz to wystarczający zapas, póki jesteśmy w mieście. Na niemieckim autobahnie Brabus Ultimate 112 przestaje się rozpędzać po osiągnięciu 170 km/h.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]Brabus Mercedes CLS Rocket (2006)[/h2]
[h2]Brabus Mercedes CLS Rocket (2006)[/h2]

Debiutanckim samochodem Brabusa w akcji Tune ti! Safe! był model Rocket, bazujący na Mercedesie CLS. Wóz ten stanowi nie lada kontrast do Samarta, który pojawił się rok później. V12 w tej maszynie generuje dzięki podwójnemu doładowaniu aż 730 KM. Kontrastem do tego potwora są również ostatnie propozycje AC Schnitzera, w których podbicie mocy było właściwie jedynie silnikową kosmetyką. Szkoda, że na tak radykalne zmiany nie zdecydował się też Tikt Performance, odpowiadający za tegoroczną Corvette.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]TechArt Porsche 911 Carrera S (2005)[/h2]
[h2]TechArt Porsche 911 Carrera S (2005)[/h2]

Tak dotarliśmy do debiutu akcji Tune it! Safe! Pierwszym samochodem, który miał pokazywać, że tuning można przeprowadzać legalnie i bezpiecznie był prawdziwy łobuz - Porsche 911 (997) ze stajni TechArta. 3,8-litrowy bokser stanowi serce tej maszyny. Został on wzmocniony o 15 KM i w policyjnej wersji generuje 370 KM, co pozwala osiągnąć w nim 300 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje Porsche od TechArtu 4,5 s.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
tuningAudiBMW
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)