Niemieckie media: Volkswagen może przenieść produkcję ID.Buzza do Polski

Elektryczny ID.Buzz jest wytwarzany w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Ta nie wykorzystuje jednak pełni swojego potencjału. Koncern może więc przenieść część lub nawet całość produkcji do Poznania.

VW ID. Buzz LWB GTXVW ID. Buzz LWB GTX
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński
8

Volkswagen znalazł się w kryzysie i dąży do maksymalnego ograniczenia kosztów. Jednym ze sposobów na zaoszczędzenie ma być zmniejszenie liczby fabryk i scedowanie produkcji do pozostałych zakładów tak, by w pełni wykorzystać ich potencjał.

Niewykluczone, że fabryką, która zyska na tych planach, będzie ta w Poznaniu. Choć jeszcze nic nie jest oficjalne, niemieckie media coraz wyraźniej kreślą ewentualną przyszłość.

Gazeta "Hannoversche Allgemeine" oraz serwis "Handelsblatt.de" twierdzą, że Volkswagen może przenieść produkcję elektrycznego ID.Buzza z Hanoweru do Poznania. Rzecznik koncernu potwierdził, że "analizowane są różne scenariusze", lecz póki co nic nie jest przesądzone.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Po zakończeniu produkcji modelu T6.1 fabryka w Hanowerze wytwarza jedynie nowego Multivana oraz ID.Buzza, z czego ten drugi, w pierwszej połowie 2024 roku sprzedał się w liczbie zaledwie 15 tys. egzemplarzy. To znacznie poniżej założeń i zauważalnie mniej niż wynosi potencjał zakładu.

Przeniesienie produkcji i ewentualne zamknięcie fabryki w Hanowerze wydaje się więc sensownym posunięciem z ekonomicznego punktu widzenia. Czas pokaże, czy zapowiedzi niemieckich mediów znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała