Niemcy dla Amerykanów – Geiger Mustang GT Kompressor (2010)
Geiger, niemiecka firma tuningowa, która importuje również amerykańskie samochody do Niemiec, przygotowała pakiet przeróbek do Forda Mustanga GT.
Ford Mustang GT wyposażony jest w nowoczesny silnik V8 o objętości 5,0 l. W przeciwieństwie do wielu amerykańskich motorów ten silnik wyposażony jest w rozrząd z dwoma wałkami w głowicy i czterema zaworami na cylinder. Wolnossąca jednostka wytwarza moc 418 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4250 obr./min. Ważące ponad 1700 kg coupé 100 km/h osiąga po 4,60 s i rozpędza się do 245 km/h.
Jeśli chodzi o tuning silnika, to Geiger proponuje montaż sprężarki mechanicznej, która podnosi moc silnika do 504 KM (przy 6400 obr./min) i moment obrotowy do 634 Nm przy 4200 obr./min. Tuner zdjął ogranicznik prędkości, dzięki czemu teraz auto osiąga prędkość maksymalną równą 274 km/h.
Precyzyjniejsze prowadzenie samochodu zapewniają koła z 20-calowymi felgami OZ i oponami 245/35 R 20 z przodu oraz 285/30 R 20 z tyłu, a także nowe sportowe zawieszenie.
Pakiet tuningowy można nabyć za niewiele ponad 20 tys. euro, a tym samym gotowy Mustang GT Kompressor przygotowany przez Geigera kosztuje prawie 63 000 euro.
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 504 KM przy 6400 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 101,80 KM/l (seryjny – 84,63 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 634 Nm przy 4200 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 336 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
- Koła przednie: 20\ OZ
- Koła tylne: 20\ OZ
- Opony przednie: 245/35 R 20
- Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1761 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,49 kg/KM (seryjny – 4,20 kg/KM)
- Długość: 4778 mm
- Szerokość: 1877 mm
- Rozstaw osi: 2720 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 274 km/h
Koszty:
- Ford Mustang GT: 42 900 euro
- Tuning silnika: 12 990 euro
- Zawieszenie: 1899 euro
- Koła: 5190 euro
RAZEM: max.: 62 979 euro[block position="inside"]8570[/block]
Źródło: automobilesreview