Niemcy dla Amerykanów – Geiger Mustang GT Kompressor (2010)

Geiger, niemiecka firma tuningowa, która importuje również amerykańskie samochody do Niemiec, przygotowała pakiet przeróbek do Forda Mustanga GT.

Niemcy dla Amerykanów – Geiger Mustang GT Kompressor (2010)
Olgierd Lachowski

Geiger Mustang GT Kompressor fot.2
Geiger Mustang GT Kompressor fot.2

Ford Mustang GT wyposażony jest w nowoczesny silnik V8 o objętości 5,0 l. W przeciwieństwie do wielu amerykańskich motorów ten silnik wyposażony jest w rozrząd z dwoma wałkami w głowicy i czterema zaworami na cylinder. Wolnossąca jednostka wytwarza moc 418 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4250 obr./min. Ważące ponad 1700 kg coupé 100 km/h osiąga po 4,60 s i rozpędza się do 245 km/h.

Jeśli chodzi o tuning silnika, to Geiger proponuje montaż sprężarki mechanicznej, która podnosi moc silnika do 504 KM (przy 6400 obr./min) i moment obrotowy do 634 Nm przy 4200 obr./min. Tuner zdjął ogranicznik prędkości, dzięki czemu teraz auto osiąga prędkość maksymalną równą 274 km/h.

Precyzyjniejsze prowadzenie samochodu zapewniają koła z 20-calowymi felgami OZ i oponami 245/35 R 20 z przodu oraz 285/30 R 20 z tyłu, a także nowe sportowe zawieszenie.

Geiger Mustang GT Kompressor fot.3
Geiger Mustang GT Kompressor fot.3

Pakiet tuningowy można nabyć za niewiele ponad 20 tys. euro, a tym samym gotowy Mustang GT Kompressor przygotowany przez Geigera kosztuje prawie 63 000 euro.

Dane techniczne:

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 504 KM przy 6400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,80 KM/l (seryjny – 84,63 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 634 Nm przy 4200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 336 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Koła przednie: 20\ OZ
  • Koła tylne: 20\ OZ
  • Opony przednie: 245/35 R 20
  • Opony tylne: 285/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1761 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,49 kg/KM (seryjny – 4,20 kg/KM)
  • Długość: 4778 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2720 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 274 km/h

Koszty:

  • Ford Mustang GT: 42 900 euro
  • Tuning silnika: 12 990 euro
  • Zawieszenie: 1899 euro
  • Koła: 5190 euro

RAZEM: max.: 62 979 euro[block position="inside"]8570[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)