Żałują, że kupili chińskie auta. Czują się oszukani

Chińscy klienci poczuli się oszukani przez firmę BYD, będącą jednym z największych graczy na światowym rynku motoryzacyjnym.

BYD Atto 2
BYD Atto 2
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik

W dniach 11-18 lutego chińska platforma "12365auto.com" służąca do zgłaszania skarg konsumenckich na samochody, została zasypana tysiącami wpisów pochodzących od niezadowolonych klientów BYD.

W ciągu siedmiu dni wpłynęło ponad 4700 skarg, a samochody BYD, w tym te z najlepiej sprzedającej się serii Ocean i Dynasty, zajęły 10 pierwszych miejsc na liście publikowanej przez platformę, która klasyfikuje modele według liczby otrzymanych skarg.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Relacja wideo z Poznań Motor Show 2025. Hyundai Initium i IONIQ 5 N Line wyznaczają trendy

Co zaskakujące, zarzuty klientów nie dotyczyły jakości pojazdów czy ewentualnych awarii, lecz ogólnego rozczarowania wynikającego z zatajenia ważnych informacji przed zakupem.

Jedna ze skarg, wysłana przez właściciela hybrydowego sedana Seal 06 DM-i, mówiła, że ​​wielokrotnie pytał sprzedawcę, gdy kupował samochód, czy w tym roku zostanie wprowadzony na rynek nowszy model.

Ale zaledwie pół miesiąca po tym, jak odebrałem samochód, nowy model trafił na rynek z zauważalnymi ulepszeniami w konfiguracji w tej samej cenie — mówi niezadowolony użytkownik, dodając, że zażądał bezpłatnych ulepszeń i zadośćuczynienia od firmy. Klienci, którzy kupili "stare" modele poczuli się więc dotknięci.

Skargi są jednym z efektów ubocznych przedłużającej się wojny cenowej i hiperkonkurencyjności na rynku chińskim, ponieważ producenci samochodów obniżają ceny, oferując bezpłatne funkcje lub zachęty, a także wprowadzają nowe modele w tempie szybszym niż firmy z innych krajów.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (45)