Najszybsza przednionapędówka na torze Spa. Kolejny rekord Civica Type R

Spa-Francorchamps jest trzecim, ale najprawdopodobniej nie ostatnim z rekordowych torów Hondy.
Spa-Francorchamps jest trzecim, ale najprawdopodobniej nie ostatnim z rekordowych torów Hondy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

19.06.2018 11:49, aktual.: 14.10.2022 14:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Honda kontynuuje serię rekordów na europejskich torach wyścigowych, udowadniając, że jej gorący hatchback jest naprawdę szybkim autem. To już trzecie trofeum Civica Type R. Tym razem zdobyte na torze Spa-Francorchamps.

Najpierw był Nürburgring i Nordschleife pokonane w rekordowym czasie 7 min. i 43 s. Potem Honda wybrała się do Francji, na tor Magny-Cours, z którego także wróciła z tarczą. Za trzecim podejściem wybrano Belgię, a dokładniej legendarny tor Spa-Francorchamps z szybkimi zakrętami i długą prostą. Tym samym Civic Type-R mógł udowodnić, że radzi sobie świetnie nie tylko na ciasnych łukach.

Za kierownicą japońskiego hot-hatcha zasiadł były mistrz świata wyścigów WEC LMP2, Bertrand Baguette, który wycisnął z dwulitrowego VTEC-a siódme poty, zaprzęgając do pracy wszystkie z 320 KM oferowanych przez tę jednostkę. Efekt? Rekord toru Spa w kategorii aut przednionapędowych, wynoszący 2 min. i 53,72 s.

Honda po raz kolejny udowodniła, że brak napędu na cztery koła nie wyklucza Civica Type R z czołówki segmentu gorących hatchbacków. 5,7 s do setki i 272 km/h prędkości maksymalnej mówią same za siebie. W parze z tymi wartościami idą także świetnie zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy oraz dopracowana aerodynamika.

Obraz
© mat.prasowe

To trzeci, ale nie ostatni rekord szybkiego Civica. Honda zamierza zdobyć kolejne rekordy, podczas letniego Type R Challenge. Wydarzenie to obejmie próby na torach Estoril, Hungaroring i Silverstone. Za kierownicą zobaczymy m.in. Jensona Buttona, Tiago Monteiro czy Matta Neala. Krótko mówiąc - będzie się działo.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (28)
Zobacz także