Na aukcję trafi wyścigówka Koenigsegga, która nigdy nie brała udziału w zawodach

Podczas zbliżającej się licytacji domu aukcyjnego Bonhams, odbywającej się podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed, do kupienia będzie niezwykły Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé. Według specjalistów pojazd sprzeda się za fortunę.

Pojazd tworzono z myślą m.in. o 24-godzinnym wyścigu  Le Mans
Pojazd tworzono z myślą m.in. o 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Źródło zdjęć: © bonhams.com

04.07.2023 | aktual.: 05.07.2023 19:40

Goodwood Festival of Speed 2023 jest tuż za rogiem, a dom aukcyjny Bonhams ogłosił, jakie skarby trafią pod młotek w ramach ekskluzywnej wyprzedaży podczas tegorocznej imprezy. Jedną z perełek będzie wyjątkowy Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé – jedyny model stworzony przez szwedzkiego producenta supersamochodów specjalnie do wyścigów.

  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
  • Koenigsegg CCGT GT1 Competition Coupé
[1/18] Koenigsegg CCGT GT1 Competition CoupéŹródło zdjęć: © bonhams.com

Samochód został zbudowany jako "projekt po godzinach" w latach 2003-2007. Zaprojektowano go tak, aby spełniał obowiązujące wówczas przepisy dotyczące bojów długodystansowych GT1, z myślą o rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Jednak zmiana przepisów, zgodnie z którą producenci musieli budować 350 samochodów rocznie (znacznie powyżej rocznej produkcji Koenigsegga, nawet dzisiaj) oznaczała, że auto nigdy nie wyszło poza fazę rozwojową.

Po anulowaniu projektu samochód przeszedł na własność Barda Ekera, największego udziałowca Koenigsegg i byłego mistrza wyścigów motorówek. Następnie samochód był widziany tylko sporadycznie, a konserwacja silnika odbywała się dwa razy w roku, aby utrzymać go w dobrym stanie.

CCGT został oparty na modelu produkcyjnym CCR z tamtego okresu, a jednocześnie zawierał ulepszenia wydajności z CCX, który go zastąpił. Moc pojazdu pochodzi z wolnossącego 5-litrowego silnika V8, wytwarzającego około 600 KM przed zamontowaniem ogranicznika zgodnego z przepisami GT1. Specjalne wyposażenie pokładowe obejmuje hamulce tarczowe z włókna węglowego, podwozie i nadwozie z włókna węglowego i kevlaru, poprzecznie zamontowane amortyzatory i sekwencyjną skrzynię biegów, których zmiana odbywa się za pomocą łopatek przy kierownicy.

Spekuluje się, że ten wyjątkowy model powinien być bardzo poszukiwany przez entuzjastów motoryzacji. Co ciekawe, samochód będzie kwalifikował się do serii wyścigów Masters Endurance Legends, jeśli szczęśliwy nabywca chciałby zobaczyć, jak samochód poradzi sobie w zawodach. Ktokolwiek go kupi, będzie musiał mieć bardzo gruby portfel, ponieważ dom aukcyjny Bonhams spodziewa się, że cena samochodu osiągnie 3-4 mln funtów, czyli ok. 15-20 mln złotych. Goodwood Festival of Speed 2023, na którym będzie można go nabyć, odbędzie się w dniach 13-17 lipca 2023 roku.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)