Mountune wycisnęło 684 KM z 2,3-litrowego silnika Forda Focusa RS 

Nie od dziś wiadomo, że 2,3-litrowa jednostka EcoBoost produkcji Forda dysponuje sporym potencjałem tuningowym. Chyba nikt jednak nie spodziewał się aż tak spektakularnego wyniku. Brytyjska firma Mountune zdołała wycisnąć z tego silnika aż 684 KM.

Focus RS z 684-konnym napędem? Trudno sobie wyobrazić taką moc w hatchbacku.Focus RS z 684-konnym napędem? Trudno sobie wyobrazić taką moc w hatchbacku.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Silnik 2,3 EcoBoost znany jest m.in. z modeli Mustang, Focus ST oraz Focus RS. W tym drugim mamy do czynienia z imponującą, seryjną mocą 350 KM, którą po odpowiednich modyfikacjach można niemalże podwoić. Dowodem jest dzieło brytyjskiej firmy tuningowej Mountune, która zdołała wycisnąć z tej jednostki aż 684 KM mocy i imponujące 768 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Tuner na razie nie pochwalił się, jak tego dokonał. Z pewnością jednak zastosowano tu znacznie wytrzymalszy, kuty układ korbowo-tłokowy, znacząco zwiększono ciśnienie doładowania, a także przeprojektowano układ dolotowy i wydechowy. Trudno określić trwałość tak wysilonej jednostki przy dłuższym użytkowaniu. Na pewno jest ona niższa niż w przypadku serii.

Na razie nie wiadomo nawet czy pakiet trafi do oficjalnej sprzedaży. Jak na razie brytyjscy inżynierowie dopracowują konstrukcję. Chętni, którzy nie chcą czekać, mogą zdecydować się na jedną z dwóch słabszych propozycji - zestaw podnoszący moc do 512 KM wyceniony na 5975 funtów (około 30 tysięcy złotych) lub delikatniejsze podniesienie mocy do 444 KM kosztujące 2295 funtów (około 11,5 tysiąca złotych).

Mountune Builds the highest HP 4 cylinder all DI engine ever ?

To całkiem atrakcyjne kwoty, jeśli weźmiemy pod uwagę obiecywane przyrosty. Pakiety Mountune z pewnością umilą fanom mocnych Fordów oczekiwanie na kolejną generację Focusa RS, która jest już w fazie rozwoju. Z tego, co nam wiadomo, będzie znacznie mocniejsza niż dotychczasowe wydanie.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne