MotoGP w dobie kryzysu ekonomicznego

MotoGP jest jednym z najdroższych sportów we współczesnym świecie, pochłaniającym rocznie kilkaset milionów dolarów. Grupa Kawasaki ogłosiła rezygnację z MotoGP, Honda opuszcza F1, Suzuki i Subaru rozważają zakończenie udziału w wyścigach sportowych w ogóle. Wszystko to sprawia, że rodzi się pytanie: czy MotoGP jest w stanie przetrwać w obecnej sytuacji finansowej?

Obraz
Damian Zarzycki

MotoGP jest jednym z najdroższych sportów we współczesnym świecie, pochłaniającym rocznie kilkaset milionów dolarów. Grupa Kawasaki ogłosiła rezygnację z MotoGP, Honda opuszcza F1, Suzuki i Subaru rozważają zakończenie udziału w wyścigach sportowych w ogóle. Wszystko to sprawia, że rodzi się pytanie: czy MotoGP jest w stanie przetrwać w obecnej sytuacji finansowej?

Udział w wyścigach MotoGP pochłania mnóstwo pieniędzy. Rocznie Honda płaci około 50 milionów dolarów, Ducati około 20 milionów dolarów itd.

Koncern Kawasaki jest potężnym przedsiębiorstwem, gdzie produkcja motocykli jest tylko jedną z gałęzi produkcji. Kłopoty finansowe związane z szalejącym kryzysem sprawiły, że Kawasaki ogłosiło rezygnację z udziału w MotoGP. Istnieje prawdopodobieństwo, że koncern zwiększy swoją działalność w sektorach takich jak produkcja części potrzebnych do stworzenia elektrowni atomowych.

Dla koncernów takich jak Yamaha, Honda, czy Suzuki, których działalność jest skoncentrowana głównie na produkcji motocykli kryzys ekonomiczny jest poważną przeszkodą w sponsorowaniu stajni w wyścigach sportowych. Podobna sytuacja miała miejsce w 1968 roku, kiedy trzy wymienione marki wycofały się z MotoGP. Mówi się, że historia lubi się powtarzać.

Jedynym koncernem, który ściga się i nadal zamierza się ścigać (zarabiając na tym najwięcej) jest Ducati. Jeśli japońskie koncerny zrezygnują pozycja włoskiej firmy w świecie wyścigów sportowych jednoznacznie  się wzmocni.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯