MotoGP w dobie kryzysu ekonomicznego

MotoGP jest jednym z najdroższych sportów we współczesnym świecie, pochłaniającym rocznie kilkaset milionów dolarów. Grupa Kawasaki ogłosiła rezygnację z MotoGP, Honda opuszcza F1, Suzuki i Subaru rozważają zakończenie udziału w wyścigach sportowych w ogóle. Wszystko to sprawia, że rodzi się pytanie: czy MotoGP jest w stanie przetrwać w obecnej sytuacji finansowej?

Obraz
Damian Zarzycki

MotoGP jest jednym z najdroższych sportów we współczesnym świecie, pochłaniającym rocznie kilkaset milionów dolarów. Grupa Kawasaki ogłosiła rezygnację z MotoGP, Honda opuszcza F1, Suzuki i Subaru rozważają zakończenie udziału w wyścigach sportowych w ogóle. Wszystko to sprawia, że rodzi się pytanie: czy MotoGP jest w stanie przetrwać w obecnej sytuacji finansowej?

Udział w wyścigach MotoGP pochłania mnóstwo pieniędzy. Rocznie Honda płaci około 50 milionów dolarów, Ducati około 20 milionów dolarów itd.

Koncern Kawasaki jest potężnym przedsiębiorstwem, gdzie produkcja motocykli jest tylko jedną z gałęzi produkcji. Kłopoty finansowe związane z szalejącym kryzysem sprawiły, że Kawasaki ogłosiło rezygnację z udziału w MotoGP. Istnieje prawdopodobieństwo, że koncern zwiększy swoją działalność w sektorach takich jak produkcja części potrzebnych do stworzenia elektrowni atomowych.

Dla koncernów takich jak Yamaha, Honda, czy Suzuki, których działalność jest skoncentrowana głównie na produkcji motocykli kryzys ekonomiczny jest poważną przeszkodą w sponsorowaniu stajni w wyścigach sportowych. Podobna sytuacja miała miejsce w 1968 roku, kiedy trzy wymienione marki wycofały się z MotoGP. Mówi się, że historia lubi się powtarzać.

Jedynym koncernem, który ściga się i nadal zamierza się ścigać (zarabiając na tym najwięcej) jest Ducati. Jeśli japońskie koncerny zrezygnują pozycja włoskiej firmy w świecie wyścigów sportowych jednoznacznie  się wzmocni.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony