Mniejszy Volkswagen CC - czy wejdzie do produkcji?

Sedany o stylistyce coupé zyskują coraz większą popularność. Doskonale rozumieją to producenci premium, czyli Audi, BMW i Mercedes. O klientów oczekujących atrakcyjnego stylistycznie i praktycznego nadwozia zabiega także Volkswagen. Producent z Wolfsburga właśnie przygotowuje nową ofensywę w tym segmencie.

Volkswagen CCVolkswagen CC
Bartosz Pokrzywiński

Sedany o stylistyce coupé zyskują coraz większą popularność. Doskonale rozumieją to producenci premium, czyli Audi, BMW i Mercedes. O klientów oczekujących atrakcyjnego stylistycznie i praktycznego nadwozia zabiega także Volkswagen. Producent z Wolfsburga właśnie przygotowuje nową ofensywę w tym segmencie.

Wszystko zaczęło się od Mercedesa CLS, który zdobył sporą popularność, pomimo swojej stosunkowo wysokiej ceny. Potem wystrzeliły kolejne auta, wśród których znalazł się Volkswagen Passat CC. Niedawno miał miejsce facelifting tego modelu i aby podkreślić jego unikatową tożsamość Volkswagen zrezygnował z nazwy Passat, pozostawiając autu jedynie CC.

W polskich salonach za Volkswagena CC trzeba zapłacić od 103 490 zł, a więc na zakup tego modelu teoretycznie zdecydują się jedynie ci klienci, którzy poszukiwali Passata. Niemiecki producent chce jednak stworzyć trochę mniejsze i tańsze auto o stylistyce coupé, które ma powstać na bazie Jetty.

Volkswagen CC
Volkswagen CC

Jak twierdzi brytyjski magazyn Autocar, taki model dostał już zielone światło w Wolfsburgu i w ciągu najbliższych lat pojawi się na rynku. Projekt nosi roboczą nazwę SC, co oznacza Sport Coupé i skoro ma bazować na Volkswagenie Jetta, będzie dzielił z nim tę samą platformę MQB, która posłużyła także do stworzenia nowego Audi A3.

Najprawdopodobniej model ten pojawi się na rynku w 2014 roku. Volkswagen mógłby zwiększyć jego praktyczne walory stosując nadwozie typu liftback z "otwieraną" tylną szybą, podobnie jak w przypadku Audi A5 Sportback.

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback

Źródło: AutocarWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić