Mniej agresji – Lumma Range Rover 5.0 Supercharged (2013)

W listopadzie zeszłego roku Lumma Design pokazała pierwsze wizualizacje Range Rovera po tuningu. Niedawno pojawił się pierwszy niewirtualny Range 4. generacji po ulepszeniach Lummy. Czy wizja i rzeczywistość są w tym przypadku takie same?

Mniej agresji – Lumma Range Rover 5.0 Supercharged (2013)
Olgierd Lachowski

12.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:21

Okazuje się, że nie. Tuner z Niemiec najczęściej mocno poszerza swoje auta. Dotyczy to właściwie wszystkich samochodów, ale w przypadku Range Rovera, przynajmniej tym razem, jest inaczej. Z agresywnego kitu, jaki początkowo Lumma planowała zainstalować, na razie jest niewiele, jednak wcale nie jest powiedziane, że w przyszłości nie pojawi się ponad 2-metrowy (mam tu na myśli szerokość) Land Rover.

Obraz

Nadwozie SUV-a z Wysp Brytyjskich przeszło niewielką kurację. Pierwsze, co zauważymy, to zmieniona pokrywa silnika. Nowa maska ma wylot powietrza na środku. To największa modyfikacja optyczna tego Range Rovera. Poza tym w przednim zderzaku wycięto otwory wentylacyjne, wymieniono boczne ozdoby nadwozia na kompozytowe odpowiedniki i zainstalowano spojler nad tylnymi drzwiami. Ten ostatni element też jest wykonany z włókna węglowego.

Obraz

W prezentowanym egzemplarzu po obu stronach założono felgi CLR 22. Zarówno czarne, jak i srebrne obręcze mają rozmiar 10,0 x 22” i są obute w opony 295/35 R 22. Wprawne oko zauważy także nowe końcówki rur wylotowych o średnicy 90 mm.

Wszystkie wymienione wyżej ulepszenia dostępne są do każdej wersji silnikowej Range Rovera. Sfotografowany pojazd jest akurat wyposażony w 8-cylindrową jednostkę napędową o objętości skokowej 5,0 l. Montowany także w Jaguarach silnik jest poganiany sprężarką mechaniczną, dzięki czemu rozwija moc 50 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 625 Nm w przedziale od 2500 do 5500 obr./min.

Obraz

Lumma Design nie przygotowała jeszcze pakietów wzmacniających motory, zatem w tym wozie nie zmieniło się nic a nic, jeśli chodzi o parametry drogowe – do 100 km/h przyspiesza nadal  5,40 s i osiąga 249 km/h. Gdy już pojawią się zestawy podnoszące moce silników, to jednostki i tak nie będą szczególnie wyżyłowane. Tuner przewiduje skoki o 20-30 KM – w zależności od wersji silnikowej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup Jaguar
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5000 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 510 KM przy 6500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,00 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 625 Nm przy 2500-5500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,0 x 22”
  • Koła tylne: 10,0 x 22\
  • Opony przednie: 295/35 R 22
  • Opony tylne: 295/35 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2330 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,57 kg/KM
  • Długość: 4999 mm
  • Szerokość: 1983 mm
  • Wysokość: 1835 mm
  • Rozstaw osi: 2922 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,40 s
  • Prędkość maksymalna: 249 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)