Mini z silnikiem o mocy 3500 koni mechanicznych!

Wszyscy fani motoryzacji doskonale znają klasyczne Mini, małego rewolucjonistę, którego ukochał sobie Jaś Fasola grany przez Rowana Atkinsona. Austin Mini był napędzany silnikiem o pojemności 850 cm3. A co by było, gdyby zamontować jednostkę o pojemności 78-litrów?!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wszyscy fani motoryzacji doskonale znają klasyczne Mini, małego rewolucjonistę, którego ukochał sobie Jaś Fasola grany przez Rowana Atkinsona. Austin Mini był napędzany silnikiem o pojemności 850 cm3. A co by było, gdyby zamontować jednostkę o pojemności 78-litrów?!

Jeżeli wybierasz się na tegoroczny Goodwood Festival of Speed, czyli Festiwal Prędkości w Goodwood, to upewnij się, że zatrzymasz się chociaż na chwilę przy stoisku wystawowym firmy Cummins. Trudno będzie zresztą nie zauważyć ich punktu, zdobi je bowiem Mini z silnikiem o mocy 3500 koni mechanicznych.

Obraz

Pomysł jest naprawdę nienormalny, a twórcom chodzi po prostu o przyciągnięcie uwagi. Trzeba przyznać, że na pewno im się to uda. Firma Cummins dostarcza gigantyczne jednostki napędowe do specjalnych ciężarówek pracujących w kopalniach odkrywkowych. Sam silnik nie robiłby chyba takiego wrażenia, więc wystawca postanowił zamontować go w Mini.

"Zawsze znajdywaliśmy rozwiązania nawet dla najtrudniejszych zadań, więc wsadziliśmy nasz największy silnik QSK78 do najmniejszego auta, czyli do Mini. Okazało się, że trudno będzie zmieścić go pod maską, ale na szczęście nasi inżynierowie wpadli na nieco bardziej kreatywne rozwiązanie." - powiedział Steve Nendick, dyrektor ds. komunikacji. Trzeba przyznać, że poczucia humoru mu nie brakuje.

Jednostka to silnik Diesla o pojemności 78-litrów. 18 cylindrów wspomaganych jest przez 12 turbosprężarek, w efekcie powstaje moc 3500 koni mechanicznych i 13.771 Nm momentu obrotowego. Całość waży ponad 11 ton i mierzy grubo ponad 3 metry długości.

To się nazywa SWAP!

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut