WAŻNE
TERAZ

Polityczne trzęsienie ziemi w Ukrainie. Andrij Jermak odchodzi

Obraz

MINI John Cooper Works Challenge – bardziej na tor, niż na co dzień

Marcin Łobodziński

Specjaliści od motorsportu przygotowali specjalną i superszybką odmianę MINI JCW, które zadebiutuje podczas Goodwood Festival of Speed w dniach 23-26 czerwca. Nadaje się na tory wyścigowe, których u nas niestety brakuje. Ale to nie szkodzi…

Nie szkodzi, ponieważ w Wielkiej Brytanii ich nie brakuje, a samochód będzie dostępny wyłącznie tam i tylko z kierownicą po prawej stronie. Możecie więc zapoznać się jedynie z tym, czego w Polsce nie kupicie. Jednak jeżeli mieszkacie na Wyspach, już możecie zbierać pieniądze. Wystarczy 32 tys. funtów brytyjskich.

Auto bazuje na standardowej odmianie JCW, ma nietknięty silnik o mocy 231 KM, ale za to zupełnie zmienione zawieszenie, sprawniejsze hamulce i opony Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozmiarze 215/45 R17. Zostały założone na szersze o pół cala felgi Team Dynamics Pro Race . Każde koło waży 1,5 kg mniej od standardowej obręczy 17-calowej z oponą. Niestety MINI John Cooper Works Challenge waży 15 kg więcej od zwykłego MINI Cooper JCW, ale za to przyspiesza do setki lepiej. To za sprawą bardziej przyczepnych opon, współpracujących z mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Na osiągnięcie setki wystarczy 6,3 s. Prędkość maksymalna to 246 km/h.

Obraz

Ręcznie wykonane, częściowo z tytanu zawieszenie Nitron NTR R1, oferuje możliwość regulacji wysokości, tłumienia kompresji i odbicia, a zostało opracowane z myślą o jeździe po torze wyścigowym. Co więcej, przednia oś daje możliwość zmiany kąta pochylenia kół na ujemny, celem dostrojenia podwozia do specyfiki toru, po którym macie zamiar jeździć. Jeżeli sobie z tym nie poradzicie, możecie otrzymać instrukcje co do ustawień na konkretne warunki. Maksymalny, ujemny kąt pochylenia każdego z kół to 2 stopnie.

Szpera Quaife ATB nie zakłóca pracy elektroniki pokładowej, czyli systemu DSC, ponieważ został on inaczej skalibrowany. Konstrukcja oparta o specjalnie dopasowany kształt kół zębatych nie wymaga regularnych przeglądów i wymiany tarczek, ponieważ ich nie ma. Działa również zdecydowanie łagodniej od klasycznej szpery stosowanej w motorsporcie. Odpowiednio przeprogramowano system Dynamic Control, by lepiej wykorzystał większe możliwości układu przeniesienia napędu. Za hamowanie odpowiadają nacinane tarcze Brembo o średnicy 300 mm, ze specjalnie opracowanymi do tego modelu klockami Mintex, które gwarantują wyższą odporność na wysokie temperatury.

Obraz

Jedną z ciekawych opcji, którą można zamówić do MINI JCW, ale w tej wersji otrzymacie gratis, jest sportowy układ wydechowy z końcówkami wykonanymi z kompozytu węglowego. Jest możliwość regulacji głośności. Można tym zarządzać z poziomu smartfona dzięki połączeniu bluetooth.

MINI przygotuje 100 egzemplarzy wersji JCW Challenge, a każdy z nich ma kosztować około 32 tys. funtów brytyjskich. Samochody dostępne będą wyłącznie z manualną skrzynia biegów.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż