Test: Mini Cooper S Cabrio - jego urok nie tkwi w perfekcji

Mini miało być wybawieniem dla Wielkiej Brytanii, a jego pierwsza wersja, którą kojarzycie chociażby z filmu o Jasiu Fasoli, była naprawdę małym miejskim samochodem. Mierzył on zaledwie 3055 mm długości i 1440 mm szerokości. Aktualna wersja Mini to już zupełnie inna bajka i na pewno nie pokochacie go za wymiary. Zapraszam na film.

Mateusz Żuchowicz

Mini Cooper S Cabrio - test wideo

Samochód wydłużył się prawie o 80 cm i ma teraz 3850 mm długości. Z kolei jego szerokość to 1727 mm, dlatego ciężko nazwać go małym miejskim samochodem. Zyskał jednak inną łatkę, którą przylepiono mu z upływem lat. Stał się pewnego rodzaju synonimem kobiecego samochodu, a odmiana, którą otrzymałem do testów, stoi na szczycie w tej hierarchii.

Mini należy do grona samochodów, których nie da się pomylić z żadnym innym autem na drodze. Okrągłe reflektory, które w najnowszej generacji zyskały najnowocześniejszą technologię matrycową, pokaźny grill, prawie pionowa przednia szyba, a w wersji cabrio brezentowy dach, który po złożeniu nadal jest widoczny - to charakterystyczne elementy dla samochodów tej marki.

Charakterystyczna jest również konsekwencja. W autach Mini zawsze widać dbałość o tradycję, która z każdą kolejną wersją wzmacniana jest nowoczesnymi elementami. Przykładem są chociażby tylne światła, których wzór został ułożony w kształt Union Jacka. Nawiązań do flagi Wielkiej Brytanii jest dużo więcej. Znajdziecie je na brezentowym dachu, przed pasażerem w środku samochodu czy na kierownicy. Ten samochód ma w sobie tak wiele charyzmy, że nie przeszkadza mi nawet tabliczka znamionowa  "Bayerische Motoren Werke".

Pod maską testowanego egzemplarza znajduje się silnik o pojemności 2,0 l, mocy 192 KM i momencie obrotowym na poziomie 280 Nm. Do dyspozycji kierowcy są 3 tryby jazdy: Sport, Mid i Green. Jak Mini Cooper S Cabrio jeździ na każdym z nich? Jakie jest jego prowadzenie i zawieszenie? Jaka jest jego cena i ile tak naprawdę pierwszego Mini pozostało w nowym Mini Cooper S Cabrio? Zapraszam na test.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne