Michelin powróci do Formuły 1? [aktualizacja]

Od jakiegoś czasu w światku Formuły 1 pojawiają się plotki dotyczące powrotu firmy Michelin do królowej sportów motorowych w roli dostawcy opon. Nikt nie spodziewał się jednak, że tak bardzo przybiorą one na sile. O co chodzi?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Od jakiegoś czasu w światku Formuły 1 pojawiają się plotki dotyczące powrotu firmy Michelin do królowej sportów motorowych w roli dostawcy opon. Nikt nie spodziewał się jednak, że tak bardzo przybiorą one na sile. O co chodzi?

Jakiś czas temu w Formule 1 dyskutowano o przyszłości firmy Pirelli. Tak naprawdę włoski producent opon wybronił się z zarzutów i poprawił ogumienie, tak aby w przyszłości nie dochodziło do przykrych niespodzianek, które całkowicie rozregulowują przebieg wyścigu.

Jako partner Formuły 1 Pirelli ma już podpisane umowy z większością zespołów na przyszły sezon, a także partnerstwo zawarte z FOM. Firma Michelin twierdzi jednak, że istnieje spore prawdopodobieństwo, że w przyszłym sezonie pojawi się ona w F1 jako rywal dla Pirelli.

Michelin uważa też, że poradzi sobie w roli jedynego dostawcy opon w przyszłym sezonie. Firma utrzymuje, że podpisywała już jakieś kontrakty w FIA, jednak od zarządu królowej sportów motorowych nie uzyskaliśmy jeszcze żadnego potwierdzenia tych informacji.

Sytuacja robi się interesująca. Gdyby w przyszłym sezonie zespoły miały możliwość korzystania nie tyle z dwóch różnych mieszanek, co z opon dwóch różnych dostawców, teoretycznie byłoby jeszcze ciekawiej. Wszystko jednak zależy od tego, czy na jeden weekend przyznawane byłyby dwa komplety czy wybór miałby zostać dokonany z góry na wszystkie wyścigi. Pozostaje nam czekać na oficjalne informacje.

[aktualizacja 30 sierpnia]

Bernie Ecclestone, czyli szef wszystkich szefów w Formule 1 potwierdził oficjalnie, że Pirelli ma już podpisaną umowę z FOM, dotyczącą dostarczania opon w przyszłym sezonie. W związku z tym firma Michelin na pewno nie dołączy do królowej sportów motorowych w przyszłym roku. Co więcej, Ecclestone jest przeciwnikiem powrotu konkurencji w zakresie dostawców ogumienia. Wygląda na to, ze jeśli Michelin będzie chciał wrócić do F1, producent opon będzie musiał pokonać szereg przeszkód, a jedną z nich będzie sam Ecclestone. Powodzenia.

Źródło: DzielPasję

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł