Mercedes znów zaskakuje, zapowiadając G65 Cabrio

W ostatnich latach Mercedes udowodnił już, że potrafi zaszaleć. Mowa tu o wspaniałym G63 AMG 6x6, czy G500 4x4². Na tym jednak nie koniec. Już niebawem, Niemcy zaprezentują jeden z najbardziej spektakularnych, terenowych kabrioletów w historii.

Obraz
Aleksander Ruciński

Choć jeszcze nie mieliśmy okazji oglądać go w całości, możemy śmiało stwierdzić, że będzie to historyczny model, który na zawsze zapisze się w pamięci fanów motoryzacji. Mercedes postanowił połączyć wszystko co najlepsze w dwóch ekstremalnych wydaniach G-klasy z dodatkową nutą szaleństwa, w postaci braku dachu.

No może nie do końca. Bazując na załączonej fotografii, opublikowanej na społecznościowym profilu Mercedesa, trudno stwierdzić, czy G-klasa zostanie całkowicie pozbawiona dachu jak w klasycznym kabriolecie, czy tylko jego części. Tak czy inaczej, będzie to wyjątkowa konstrukcja.

G65 AMG V12 4x4² Cabrio - już sama nazwa brzmi skomplikowanie i zdecydowanie budzi respekt. Łatwo z niej wywnioskować, że pod maską zagości sześciolitrowy, podwójnie doładowany silnik V12 o mocy ponad 600 KM. Jeśli przeanalizujemy kolejne cyfry w nazwie, dowiemy się także, że nie będzie to zwykła G-klasa, lecz ekstremalnie terenowa wersja ze zmodyfikowanym podwoziem i znacząco zwiększonym prześwitem.

A wszystko to ma stać się jeszcze piękniejsze, dzięki wiatrowi we włosach. Bez wątpienia nowa terenówka Mercedesa nie będzie należała do najpraktyczniejszych konstrukcji, co w tym przypadku stanowi raczej zaletę niż wadę. We współczesnym, proekologicznym i poprawnym politycznie świecie G65 AMG V12 4x4² Cabrio zdaje się nie mieć racji bytu - właśnie to powinno przyciągnąć wystarczająco szalonych (i zamożnych) klientów.

Jak na razie Mercedes opublikował zaledwie jedną fotografię modelu. W dodatku przedstawia ona tylną lampę, zderzak i część koła zapasowego. Nie mówi nam więc wiele. Na pełny obraz trzeba jeszcze poczekać. Z pewnością jest na co. Oficjalna premiera niemieckiego potwora nastąpi najprawdopodobniej w ciągu kilku tygodni. Cena? Lepiej nie mówić. Biorąc pod uwagę, że G500 4x4² stanowi wydatek w wysokości ponad 1,2 mln złotych, przy braku dachu i obecności potężnego V12 pod maską, okolice 2 mln złotych wydają się oczywistością.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł