Mercedes zaprezentował silnik F1 na sezon 2014

Stefano Domenicali, szef zespołu Scuderia Ferrari powiedział ostatnio, że pierwsze wyścigi sezonu 2013 przesądzą o mistrzowskim tytule, bowiem już w lipcu część ekip może przestać rozwijać swoje auta i skupić się na przygotowaniach do sezonu 2014. Mercedes zaprezentował właśnie swoją nową amunicję na ten czas, czyli turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Stefano Domenicali, szef zespołu Scuderia Ferrari powiedział ostatnio, że pierwsze wyścigi sezonu 2013 przesądzą o mistrzowskim tytule, bowiem już w lipcu część ekip może przestać rozwijać swoje auta i skupić się na przygotowaniach do sezonu 2014. Mercedes zaprezentował właśnie swoją nową amunicję na ten czas, czyli turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l.

Dostawca jednostek napędowych do bolidów zespołów Mercedesa, McLarena czy Force India, zaprezentował jednostkę napędową, która zbudowana jest zgodnie z wymaganiami wchodzącymi w życie wraz z początkiem sezonu 2014. To właśnie wtedy kierowcy przesiądą się z wolnossących V8 do turbodoładowanych V6.

Obecnie w F1 stosowane są silniki o pojemności 2,4 l, nowe będą miały pojemności 1,6 l, jednak dzięki pomocy turbosprężarki ich moc ma oscylować w granicach 750 KM. Tak jest też z jednostką Mercedesa, w której turbosprężarka kręci się do 12 500 obr./min. Oczywiste jest, że dźwięk wydobywany przez te motory będzie jeszcze głośniejszy i jeszcze wyższy.

Co ciekawe, w przypadku tych jednostek odpowiednik systemu KERS, czyli ERS (Energy Recovery System), ma dostarczać aż 161 KM przez ponad 33 sekundy. Obecnie stosowany KERS jest w stanie wspomóc silnik 80-konnym stadkiem przez niecałe 7 sekund.

Wygląda na to, że F1 coraz bardziej zmierza w stronę stosowania 4-cylindrowych silników i mało prawdopodobne jest to, że w dobie downsizingu do królowej sportów motorowych kiedykolwiek powrócą wolnossące jednostki. Zobaczymy jak turbodoładowane V6 sprawdzą się w praktyce.

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀