Mercedes zaprezentował silnik F1 na sezon 2014

Stefano Domenicali, szef zespołu Scuderia Ferrari powiedział ostatnio, że pierwsze wyścigi sezonu 2013 przesądzą o mistrzowskim tytule, bowiem już w lipcu część ekip może przestać rozwijać swoje auta i skupić się na przygotowaniach do sezonu 2014. Mercedes zaprezentował właśnie swoją nową amunicję na ten czas, czyli turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Stefano Domenicali, szef zespołu Scuderia Ferrari powiedział ostatnio, że pierwsze wyścigi sezonu 2013 przesądzą o mistrzowskim tytule, bowiem już w lipcu część ekip może przestać rozwijać swoje auta i skupić się na przygotowaniach do sezonu 2014. Mercedes zaprezentował właśnie swoją nową amunicję na ten czas, czyli turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l.

Dostawca jednostek napędowych do bolidów zespołów Mercedesa, McLarena czy Force India, zaprezentował jednostkę napędową, która zbudowana jest zgodnie z wymaganiami wchodzącymi w życie wraz z początkiem sezonu 2014. To właśnie wtedy kierowcy przesiądą się z wolnossących V8 do turbodoładowanych V6.

Obecnie w F1 stosowane są silniki o pojemności 2,4 l, nowe będą miały pojemności 1,6 l, jednak dzięki pomocy turbosprężarki ich moc ma oscylować w granicach 750 KM. Tak jest też z jednostką Mercedesa, w której turbosprężarka kręci się do 12 500 obr./min. Oczywiste jest, że dźwięk wydobywany przez te motory będzie jeszcze głośniejszy i jeszcze wyższy.

Co ciekawe, w przypadku tych jednostek odpowiednik systemu KERS, czyli ERS (Energy Recovery System), ma dostarczać aż 161 KM przez ponad 33 sekundy. Obecnie stosowany KERS jest w stanie wspomóc silnik 80-konnym stadkiem przez niecałe 7 sekund.

Wygląda na to, że F1 coraz bardziej zmierza w stronę stosowania 4-cylindrowych silników i mało prawdopodobne jest to, że w dobie downsizingu do królowej sportów motorowych kiedykolwiek powrócą wolnossące jednostki. Zobaczymy jak turbodoładowane V6 sprawdzą się w praktyce.

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów