Mercedes wprowadza airbagi pasów
Niecałe dwa lata temu Ford zaprezentował pierwszą na świecie poduszkę powietrzną pasów bezpieczeństwa. Mercedes, jako jeden z pionierów w dziedzinie bezpieczeństwa, odpowiedział swoją wizją tego wynalazku. Czy to na pewno tak bardzo potrzebne?
22.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:52
Niecałe dwa lata temu Ford zaprezentował pierwszą na świecie poduszkę powietrzną pasów bezpieczeństwa. Mercedes, jako jeden z pionierów w dziedzinie bezpieczeństwa, odpowiedział swoją wizją tego wynalazku. Czy to na pewno tak bardzo potrzebne?
Wyobraźmy sobie, że samochód z czterema osobami na pokładzie uderza czołowo w ścianę przy prędkości 80 km/h. Jest to na tyle duża szybkość, że wyniki testów Euro NCAP nie są już tak miarodajne. Przeciążenie w kabinie jest kilkukrotnie większe, a więc zwiększa się siła z jaką pasy bezpieczeństwa przytrzymują pasażerów.
Istnieje spore prawdopodobieństwo, że po tego typu kolizji, nawet jeśli wszyscy wyjdą z pojazdu, pasażerowie mogą mieć uszkodzoną klatkę piersiową czy żebra, na skutek wrzynania się pasów bezpieczeństwa.
Poduszka powietrzna pasów bezpieczeństwa zwiększa powierzchnię z jaką pasy dotykają klatki piersiowej oraz amortyzuje w momencie napięcia. System aktywuje się przy kolizji, a więc najprawdopodobniej jest spięty z przednimi poduszkami bezpieczeństwa.
Nie wiadomo jeszcze w jakich modelach Mercedes zamierza montować ten system. Jasne jest, że pojawi się na wyposażeniu nowej S Klasy. Jakiś czas temu Niemcy wprowadzili też bardzo ciekawy system, który ułatwia zapinanie pasów bezpieczeństwa. Po raz kolejny więc - zapinajmy pasy!
Źródło: WCF