Mercedes ułatwia zapinanie pasów

Mercedes jest jednym z tych producentów, którzy ustanawiają standardy w dziedzinie bezpieczeństwa. Do tego zakresu bez wątpienia zalicza się także ułatwianie pasażerom zapinania pasów bezpieczeństwa, a co za tym idzie w pewnym sensie przypominanie im o tym konieczności korzystania z tego rozwiązania. Oto najnowszy wynalazek producenta ze Stuttgartu.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mercedes jest jednym z tych producentów, którzy ustanawiają standardy w dziedzinie bezpieczeństwa. Do tego zakresu bez wątpienia zalicza się także ułatwianie pasażerom zapinania pasów bezpieczeństwa, a co za tym idzie w pewnym sensie przypominanie im o tym konieczności korzystania z tego rozwiązania. Oto najnowszy wynalazek producenta ze Stuttgartu.

Już w tej chwili Mercedes stosuje pasy bezpieczeństwa, które dopasowują się do postury osoby siedzącej. Teraz jednak niemiecki producent zaprezentował dwa nowe rozwiązania, które są już gotowe do wprowadzenia na rynek. Najprawdopodobniej ujrzymy je jednak dopiero w nowej S Klasie, która ma zadebiutować w 2013 roku.

Osoby siadające na tylnej kanapie bardzo często muszą wiercić się w poszukiwaniu zapięcia do pasów bezpieczeństwa i w efekcie odnajdują ją dopiero po chwili, kiedy kierowca już ruszy. Co za tym idzie, teoretycznie przez pewien okres czasu są poważnie zagrożone w razie wypadku.

aktives Gurtschloss, 2012
aktives Gurtschloss, 2012

Nowe rozwiązanie Mercedesa wpływa nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na wygodę. Po otwarciu tylnych drzwi, zapięcie do pasów bezpieczeństwa wysuwa się o 70 mm oraz podświetla, dzięki czemu po zajęciu miejsca łatwo je znaleźć. Po zapięciu pasa, zapięcie powraca do swojej pierwotnej pozycji.

Rozwiązanie jest niesamowicie proste i naprawdę pomocne, o ile zapięcie nie będzie wbijało się w plecy jednego z pasażerów, którzy już wcześniej usiedli na kanapie.

  • Obraz
  • 02mercedesseatbeltadvanc
  • Obraz
  • aktives Gurtschloss, 2012
  • aktives Gurtschloss, 2012
  • aktives Gurtschloss, 2012
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut