Mercedes-Benz SLS AMG GT3 - tak rodzi się precyzja cz. 3 [aktualizacja]

Mercedes SLS AMG jest piekielnie szybki, mocny i groźny, jednak nie można o nim powiedzieć, że jest idealnym autem na tor. Silnik umieszczony przed kierowcą, długa maska, napęd na tylną oś - te czynniki sprawiają, że jazda nim to ogromna frajda, jednak na torze auto nie ma szans z Ferrari 458 Italią czy Porsche 911 GT3 RS. A gdyby tak...

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mercedes SLS AMG jest piekielnie szybki, mocny i groźny, jednak nie można o nim powiedzieć, że jest idealnym autem na tor. Silnik umieszczony przed kierowcą, długa maska, napęd na tylną oś - te czynniki sprawiają, że jazda nim to ogromna frajda, jednak na torze auto nie ma szans z Ferrari 458 Italią czy Porsche 911 GT3 RS. A gdyby tak...

...wrócić jeszcze raz do podstaw. Wywalić absolutnie wszystko i pozostawić tylko gołą skorupę kabiny pasażerskiej i elementy, do których można zamontować silnik. Zamiast wsadzać seryjne podzespoły pokusić się o ultralekkie komponenty, nie wygłuszać wnętrza, zamontować klatkę bezpieczeństwa, wyczynowe hamulce, w pełni regulowane wyścigowe zawieszenie.

Tak właśnie rodzi się precyzja, o którą dbają mechanicy i inżynierowie pracujący przy Mercedesie SLS AMG w odmianie GT3. Auto absolutnie nie nadaje się do jazdy po drogach publicznych, a to za sprawą agresywnego bodykitu, który w ekstremalnych wyścigowych warunkach ma generować dodatkowy docisk aerodynamiczny, by auto szybciej pokonywało zakręty i było bardziej stabilne na wyjściu.

Mercedes opublikował pierwszą część serii filmów pokazujących, że wyścigowe samochody budowane są w całości ręcznie i dlatego też są takie drogie i tak doskonałe. Warto wspomnieć, że auto jest napędzane jednostką V8 o pojemności 6,2 l, dzięki czemu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s oraz osiąga prędkość maksymalną 300 km/h.

SLS AMG GT3 Production - Part 1

[aktualizacja 3 lutego]

Mercedes opublikował drugą część wideo. Do obejrzenia poniżej.

SLS AMG GT3 Production - Part 2

[aktualizacja 10 lutego]

Zaprezentowano część trzecią klipu.

SLS AMG GT3 Production - Part 3

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀