Mercedes-Benz SLS AMG GT3 - tak rodzi się precyzja cz. 3 [aktualizacja]

Mercedes SLS AMG jest piekielnie szybki, mocny i groźny, jednak nie można o nim powiedzieć, że jest idealnym autem na tor. Silnik umieszczony przed kierowcą, długa maska, napęd na tylną oś - te czynniki sprawiają, że jazda nim to ogromna frajda, jednak na torze auto nie ma szans z Ferrari 458 Italią czy Porsche 911 GT3 RS. A gdyby tak...

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mercedes SLS AMG jest piekielnie szybki, mocny i groźny, jednak nie można o nim powiedzieć, że jest idealnym autem na tor. Silnik umieszczony przed kierowcą, długa maska, napęd na tylną oś - te czynniki sprawiają, że jazda nim to ogromna frajda, jednak na torze auto nie ma szans z Ferrari 458 Italią czy Porsche 911 GT3 RS. A gdyby tak...

...wrócić jeszcze raz do podstaw. Wywalić absolutnie wszystko i pozostawić tylko gołą skorupę kabiny pasażerskiej i elementy, do których można zamontować silnik. Zamiast wsadzać seryjne podzespoły pokusić się o ultralekkie komponenty, nie wygłuszać wnętrza, zamontować klatkę bezpieczeństwa, wyczynowe hamulce, w pełni regulowane wyścigowe zawieszenie.

Tak właśnie rodzi się precyzja, o którą dbają mechanicy i inżynierowie pracujący przy Mercedesie SLS AMG w odmianie GT3. Auto absolutnie nie nadaje się do jazdy po drogach publicznych, a to za sprawą agresywnego bodykitu, który w ekstremalnych wyścigowych warunkach ma generować dodatkowy docisk aerodynamiczny, by auto szybciej pokonywało zakręty i było bardziej stabilne na wyjściu.

Mercedes opublikował pierwszą część serii filmów pokazujących, że wyścigowe samochody budowane są w całości ręcznie i dlatego też są takie drogie i tak doskonałe. Warto wspomnieć, że auto jest napędzane jednostką V8 o pojemności 6,2 l, dzięki czemu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s oraz osiąga prędkość maksymalną 300 km/h.

SLS AMG GT3 Production - Part 1

[aktualizacja 3 lutego]

Mercedes opublikował drugą część wideo. Do obejrzenia poniżej.

SLS AMG GT3 Production - Part 2

[aktualizacja 10 lutego]

Zaprezentowano część trzecią klipu.

SLS AMG GT3 Production - Part 3

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł