Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut z 1955 r. najdroższym samochodem świata

Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut z 1955 r. najdroższym samochodem świata20.05.2022 09:58
Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut i jego twórca
Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut i jego twórca
Źródło zdjęć: © mat. pras.

Jeden z dwóch istniejących na świecie prototypów sportowego modelu dzięki aukcji przeprowadzonej przez RM Sotheby’s stał się najdroższym autem na świecie. Prywatny kolekcjoner zapłacił za nie aż 135 mln euro.

48 mln dolarów, czyli ok. 45 mln euro, jakie w aukcji z 2018 r. zapłacono za Ferrari GTO z 1962 r., było imponującym rekordem. Nowy jednak nie tyle go pobił, co po prostu zmiażdżył. 5 maja 2022 r., podczas aukcji, o zorganizowanie której poproszono RM Sotheby’s, anonimowy nabywca zgodził się zapłacić 135 mln euro za Mercedesa Coupé 300 SLR Uhlenhaut z 1955 roku. To jeden z dwóch istniejących na świecie prototypów. Drugi egzemplarz jest prezentowany w muzeum niemieckiej marki w Stuttgarcie.

Coupé 300 SLR Uhlenhaut wzięło swoją nazwę od nazwiska inżyniera odpowiedzialnego za projekt - Rudolfa Uhlenhauta. 300 SLR był oparty na modelu W 196 R Grand Prix, którym tytuł mistrzowski w Formule 1 wywalczył Juan Manuel Fangio. Zastosowano w nim jednak większy silnik o pojemności 3,0 l. Auto rozpędzało się do 290 km/h, co czyniło je jednym z najszybszych drogowych modeli tamtych lat.

RM Sotheby's—The Most Valuable Car in the World

Mercedes pozbył się jednego z dwóch egzemplarzy legendarnego auta, ale nie zmarnuje pozyskanych pieniędzy. Dochód z transakcji zostanie przeznaczony na potrzeby fundacji, która będzie finansować edukację oraz badania związane z ochroną środowiska.

Według domu aukcyjnego RM Sotheby's Mercedes 300 SLR Uhlenhaut znalazł się w pierwszej dziesiątce najdroższych przedmiotów, jakie kiedykolwiek sprzedano na aukcjach. Absolutnym rekordem szczyci się obraz "Salvator Mundi" Leonarda da Vinci, sprzedany w listopadzie 2017 r. za ponad 450 mln dolarów.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)