Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake oficjalnie [aktualizacja]

Mercedes nie kazał długo czekać na odmianę AMG swojego najnowszego modelu – ostatnie przecieki ze zdjęciami CLS 63 AMG Shooting Brake okazały się przedsmakiem pierwszych oficjalnych informacji. Do Sieci trafiły również filmiki z nowym Mercedesem.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Mercedes nie kazał długo czekać na odmianę AMG swojego najnowszego modelu – ostatnie przecieki ze zdjęciami CLS 63 AMG Shooting Brake okazały się przedsmakiem pierwszych oficjalnych informacji. Do Sieci trafiły również filmiki z nowym Mercedesem.

Potwierdziły się wszystkie dane techniczne auta, znane są również podstawowe osiągi obu wersji modelu. Te dwie odmiany to podstawowa 63 AMG oraz Edition 1 – seria mająca uczcić rozpoczęcie produkcji nowego AMG. Edition 1 będzie się wyróżniać zwiększoną mocą i momentem obrotowym specjalnie dla tych, dla których 525 KM to jeszcze trochę za mało.

CLS 63 AMG Shooting Brake
CLS 63 AMG Shooting Brake

Pod maską bez niespodzianek. Napęd stanowi 5,5-litrowy silnik V8, który korzystając z pomocy dwóch turbosprężarek, generuje 525 KM i 700 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1750 obr./min. Za przeniesienie go na asfalt odpowiada dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia biegów MCT. Takie połączenie pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 s, zatem nie ma tutaj zmian w porównaniu z sedanem.

Oba auta pod względem technicznym są bliźniaczo podobne, zatem wszelkie rozwiązania w CLS 63 AMG znajdą się również w odmianie Shooting Brake. Poza systemem Start/Stop jest to m.in. AMG Ride Control – zawieszenie, którego stopień tłumienia można dostosować wedle własnych upodobań w jednym z 3 dostępnych trybów pracy.

Warto powiedzieć nieco więcej o wcześniej wspomnianej wersji Edition 1. Nie należy się jednak tutaj spodziewać fajerwerków, gdyż jest ona po prostu inną nazwą dla Performance Package – pakietu dostępnego dla CLS 63 AMG w wersji sedan. Oferuje wzmocnienie silnika do 577 KM i 800 Nm momentu obrotowego.

Dzięki tej modyfikacji przyszły właściciel będzie w stanie rozpędzić się swoim autem 0,1 s szybciej od posiadacza słabszej odmiany. Przyspieszanie w tym przypadku nie zakończy się przy wartości 250 km/h, a bardzo prawdopodobne, że 300 km/h również nie będzie barierą nie do pokonania. Są osoby, które zdecydują się na ten wariant, ale na pewno nie pozostanie to bez wpływu na stan ich portfela.

CLS 63 AMG Shooting Brake
CLS 63 AMG Shooting Brake

Żeby zdecydować się na podstawową odmianę CLS 63 AMG Shooting Brake, trzeba będzie odłożyć zapewne grubo ponad pół miliona złotych. Dla najbardziej wybrednych klientów, którzy zechcą mieć w swoim aucie hamulce ceramiczne, zestaw audio sygnowany przez Bang&Olufsen oraz wiele innych gadżetów, przekroczenie granicy 800 tys. zł nie powinno stanowić problemu. Auto trafi do salonów  już w przyszłym roku. Ciekawie zapowiada się walka z BMW serii 6 GranTouring, nad którym intensywnie pracują Bawarczycy. Pozostaje czekać na odpowiedź Audi.

[aktualizacja 14 lipca]

CLS 63 AMG Shooting Brake

A New Era Takes Shape

  • CLS 63 AMG Shooting Brake
  • CLS 63 AMG Shooting Brake
  • CLS 63 AMG Shooting Brake
  • CLS 63 AMG Shooting Brake
  • CLS 63 AMG Shooting Brake
  • CLS 63 AMG Shooting Brake
  • CLS 63 AMG Shooting Brake
  • CLS 63 AMG Shooting Brake
[1/8] CLS 63 AMG Shooting Brake Źródło zdjęć: |

Źródło: DaimlerYT

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟