Mercedes-Benz SL63 AMG oficjalnie [aktualizacja]

Mercedes-Benz zdradził dzisiaj wygląd modelu SL63 AMG przy okazji prezentacji bolidu Mercedes AMG Petronas F1 W03 w Hiszpanii.

Obraz
Rafał Warecki

Mercedes-Benz zdradził dzisiaj wygląd modelu SL63 AMG przy okazji prezentacji bolidu Mercedes AMG Petronas F1 W03 w Hiszpanii.

Samochód tradycyjnie już dla wersji AMG nabrał nieco drapieżniejszych kształtów. Przestylizowano zderzaki i listwy progowe, a z tyłu pojawił się dyfuzor skrywający dwie podwójne końcówki układu wydechowego.

Wiadomo już, że najmocniejsza odmiana najnowszego roadstera ze Stuttgartu została wyposażona w podwójnie turbodoładowaną jednostkę V8 o pojemności 5,5 l, która generuje 536 KM (przy 5500 rpm) mocy i 800 Nm (przy 2000-4500 rpm) momentu obrotowego. Według specjalistów z Mercedesa nowy SL63 AMG ma być nie tylko bardzo szybki (około 4,3 s od 0 do 100 km/h), ale także oszczędny i przyjazny środowisku (emisja dwutlenku węgla będzie niższa o 30% względem poprzedniej generacji).

2012 MERCEDES AMG Team Launch - Feature edit

Podane informacje wydają się szczątkowe, ale spodziewamy się, że w ciągu najbliższych tygodni Mercedes oficjalnie upubliczni zdjęcia i komplet szczegółów na temat najmocniejszego SL-a.

[aktualizacja 22 lutego]

Obraz

Jako dodatek do SL63 AMG dostępny będzie AMG Performance Package, który podnosi moc do 564 KM, a moment do 900 Nm. Samochód z takim zastrzykiem mocy ma osiągać prędkość 100 km/h w o 0,1 s szybciej i rozpędzać się do 299 km/h (standardowo instalowane jest ograniczenie elektroniczne do 250 km/h). Moment obrotowy ma wędrować na tylne koła przez siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnię AMG Speedshift z trybami C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) oraz M (Manual). Dzięki szerokiemu zastosowaniu stopów aluminium i magnezu w konstrukcji podwozia udało się obniżyć masę własną do 1845 kg (o 125 kg względem generacji R230).

[aktualizacja 23 lutego]

Obraz

Wraz z nowymi zdjęciami pojawiło się jeszcze trochę szczegółów. Samochód ma cechować się świetnym prowadzeniem między innymi dzięki zastosowaniu całkowicie nowych nastaw pneumatycznego zawieszenia Active Body Control. Za hamowanie mają odpowiadać tarcze o średnicy 390 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 360 mm z 1-tłoczkowymi zaciskami z tyłu. Jako opcja dostępne będą ceramiczne tarcze z modelu SLS AMG.

The new SL 63 AMG - Mercedes-Benz original

Standardowo samochód będzie poruszał się na 19-calowych obręczach z ogumieniem 255/35 R19 (przód) i 285/30 R19 (tył). Obręcze 20-calowe pojawią się jako opcja. Rozpisywanie się na temat wyposażenia nie ma większego sensu, bo to co nie będzie dostępne w standardzie z pewnością pojawi się jako dodatek na długiej liście wyposażenia opcjonalnego. Wiadomo jednak, że Mercedes-Benz nie próżnuje z edycjami specjalnymi. Pierwsza będzie Edition 1 - wzbogacona seryjnie o systemy Airscarf oraz Magic Sky Control, specjalną skórzaną tapicerkę w białym lub czerwonym kolorze, czarne matowe obręcze AMG, system audio Harman/Kardon oraz oczywiście wspomniany pakiet AMG Performance.

Sprzedaż rozpocznie się w maju tego roku. Cena u naszych zachodnich sąsiadów ma wynosić 157 675 euro za normalne auto i 189 269,5 euro za wersję Edition 1. Sam pakiet AMG Performance to kwestia 14 280 euro.

[aktualizacja 4 marca]

Mercedes-Benz udostępnił nową, nieco patetyczną reklamówkę najnowszego SL63 AMG, który przecina bryzę przy akompaniamencie morskich fal.

Trailer for new Mercedes SL 63 AMG

[aktualizacja 16 marca]

Nowa reklama modelu SL63 AMG doprawiona lekkim humorem.

SL 63 AMG Commercial

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/27] Źródło zdjęć: |

Źródło: YT WCFMercedes-Benz

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯