Mercedes-Benz S Cabrio – pierwszy oficjalny szkic

Mercedes zaprezentował pierwszy szkic samochodu, który zostanie pokazany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. To luksusowy kabriolet bazujący na klasie S.

Obraz
Marcin Łobodziński

Mercedes-Benz klasy S Cabrio – taki model będziemy oglądać podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. To flagowy, czteromiejscowy kabriolet o oznaczeniu wewnętrznym A217 bazujący na podwoziu i rozwiązaniach technicznych klasy S Coupé. Auto będzie miało płócienny, wielowarstwowy dach ze szklaną tylną szybą. Od dłuższego czasu przechodzi intensywne testy, a pierwsza oficjalna zapowiedź tego modelu miała miejsce w 2013 roku. Plotki mówiły nawet o nadwoziu czterodrzwiowym. Do napędu mają posłużyć doładowane silniki V8, których moc będzie trafiać na tylne lub wszystkie cztery koła.

Samochód będzie bardzo podobny do obecnej generacji S Coupé, ale tylna część zostanie nieco zmodyfikowana ze względu na system składania dachu. Dlatego też w samochodach testowych Mercedes niespecjalnie starał się ukryć przednią część nadwozia, za to tylna była maksymalnie zamaskowana.

To druga w historii Mercedesa otwarta klasa S. Pierwszy model bazował na generacji W111 i był sprzedawany w latach 1961-1971.

[aktualizacja 25 sierpnia]

Mercedes po raz drugi oficjalnie zapowiada klasę S Cabrio. Według producenta ten właśnie model będzie najbardziej luksusowym kabrioletem świata z udogodnieniami do tej pory nieznanymi w tej klasie. Pasażerowie przednich foteli będą mogli skorzystać z nawiewów na szyję Airscarf, podgrzewanych podłokietników, inteligentnego systemu klimatyzacji czy automatycznego systemu ochrony przed podmuchami wiatru. Prawdopodobnie układ jezdny będzie wyposażony w Magic Body Control, czyli dopasowanie pracy zawieszenia w oparciu o informacje uzyskane przez kamerę monitorującą drogę przed samochodem.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej