Mercedes-Benz A 45 AMG - pocket rocket [Genewa 2013]
Aż trudno pomyśleć, że Mercedes, a więc producent, który w pewnym sensie wynalazł automobil, w 2013 roku mógł zrobić jeszcze coś po raz pierwszy i tak będąc krok za konkurencją. Na targach w Genewie zaprezentowano model A 45 AMG, czyli pierwszy w historii marki usportowiony kompakt.
07.03.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:18
Aż trudno pomyśleć, że Mercedes, a więc producent, który w pewnym sensie wynalazł automobil, w 2013 roku mógł zrobić jeszcze coś po raz pierwszy i tak będąc krok za konkurencją. Na targach w Genewie zaprezentowano model A 45 AMG, czyli pierwszy w historii marki usportowiony kompakt.
Nowy Mercedes klasy A jest tak naprawdę pierwszym w pełni kompaktowym autem wyprodukowanym przez niemieckiego producenta. Wcześniejsze generacje tego modelu aspirowały raczej do miana małych, modnych vanów, tak czy inaczej, nie były dostępne w wersji przygotowanej przez specjalistów z Affalterbach.
W Genewie pokazano nowego Mercedesa A 45 AMG, czyli usportowioną wersję tego modelu. Jego sercem jest niewielki, czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 l, produkujący 360 KM i 450 Nm momentu obrotowego.
Moc wędruje na cztery koła dzięki systemowi AMG 4MATIC za pośrednictwem dwusprzegłowej, siedmiobiegowej przekładni AMG SPEEDSHIFT. W rezultacie maluch przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej ograniczonej elektronicznie do 250 km/h.
Mercedes twierdzi, że auto spala średnio 6,9 l paliwa na 100 km i emituje od 161 do 165 g dwutlenku węgla. Trudno uwierzyć w tak niskie spalanie, to wyjdzie jednak podczas testów. W zakresie stylistyki, jak już wcześniej informowaliśmy, klasa A dostała dużo bardziej agresywny zestaw spojlerów, rzucające się w oczy felgi oraz czerwoną tylną lotkę.
Mercedes A45 AMG
Źródło: Carscoops