Mercedes-AMG A45 Petronas 2015 World Champion Edition - wersja specjalna z okazji drugiego triumfu
W tym roku Mercedes zdobył drugie z rzędu mistrzostwo Formuły 1 konstruktorów. Z tej okazji przygotował specjalną wersję swojego hot hatcha.
26.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:04
Specjalna wersja Mercedesa-AMG A 45 została pokryta dodatkowym malowaniem w kolorach czarnym i Petrol Green, by przypominać barwami zwycięskie bolidy. Pasy mogą trafić na nadwozie pokryte lakierem Silver Metallic, Designo Mountain Grey i Mountain Grey Metallic. Bez względu na to jaki lakier wybierze klient, jego auto zostanie postawione na 19-calowych felgach w kolorze Titanium Green z paskiem Petrol Green na rancie.
Auto dostało także agresywny pakiet aerodynamiczny z dużym spojlerem i wyróżniającym się spliterem. Wewnątrz Mercedesa-AMG A45 Petronas 2015 World Champion Edition znajdziemy sportowe, regulowane fotele AMG pokryte skórą Dinamica. Ten sam materiał znajduje się na wieńcu koła kierowniczego. Czarne wnętrze przeszyto nicią w kolorze petrol green.
Niestety, Mercedes nie zdecydował się na wprowadzenie jakichkolwiek zmian w mechanice tego wozu. 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik wyposażony w turbodoładowanie generuje 381 KM i 475 Nm. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów oraz napędu 4Matic. Cały ten zestaw rozpędza małego Mercedesa do 100 km/h w 4,2 s. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 250 km/h. Jest to wartość narzucona przez elektroniczny kaganiec.
Mercedes-AMG A45 Petronas 2015 World Champion Edition zostanie zaprezentowany podczas zbliżającego się Abu Dhabi Grand Prix. Auto będzie oferowane w sprzedaży od stycznia do maja przyszłego roku. Cena bazowa w Niemczech na wynosić 65 402,40 euro, czyli równowartość 279 638 zł. Ta kwota obejmuje pakiet AMG Dynamic Plus, AMG Exclusive Package oraz Night Package.
To ciekawe, że Mercedes świętuje swój triumf właśnie tym modelem. A45 to bardzo szybki hot hatch, ale mimo wszystko daleko mu do prestiżu i wizerunku takich modeli jak Mercedes-AMG GT S. Dlaczego niemiecki koncern nie zdecydował się na wersję specjalną swojego flagowego wozu sportowego? Prawdopodobnie dlatego, że zarabia się się "pospolitych" modelach takich jak klasa A, a zwycięstwo w F1 można łatwiej przekuć na ich sprzedaż.