Mercedes 450 SL (R107) - wyjęcie silnika

Mercedes R107 450SL - silnik
Mercedes R107 450SL - silnik
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Karp
Marcin Karp

27.04.2014 09:53, aktual.: 27.04.2014 20:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Czas na wyjęcie silnika. Taką operację zaczynamy od wyjęcia z komory silnika wszystkiego co może nam w tym przeszkodzić. Trzeba pozbyc się wszelkich zbiorników, chłodnicy, wsporników i całego osprzętu. Następnie rozłączamy wszelkie przewody i szukamy miejsc, za które można podwiesić silnik.

Pod filtrem powietrza znalazły się "uszy" za które można wyciągać silnik. Czasem zdarzy się, że trzeba dorobić takie ucho i przykręcić je w miejsce mocowania np. pompy wspomagania.

Wyjęta chłodnica i wentylator
Wyjęta chłodnica i wentylator© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - podwieszony silnik
Mercedes R107 - podwieszony silnik© fot. Marcin Karp

Od spodu też jest trochę pracy. Po pierwsze wszystko jest w oleju - będzie brudna robota. Najpierw trzeba odkręcić układ wydechowy, robimy to przy samym kolektorze. Było bardzo kiepskie dojście - zeszło z tym sporo czasu. Następnie odkręcamy poduszkę, na której spoczywa skrzynia biegów (zaznaczone czerwonymi strzałkami). Potem odkręcamy osłonę wału napędowego - żółte linie. Następnie wystarczy tylko rozłączyć wał napędowy ze skrzynią biegów. Z przodu silnika odkręcamy dwie poduszki.

Mercedes R107 - osłona wału
Mercedes R107 - osłona wału© fot. Marcin Karp

Teraz można juz wyjmować V8. Tak prezentuje się już poza komorą silnika.

Mercedes R107 silnik
Mercedes R107 silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 silnik
Mercedes R107 silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 silnik
Mercedes R107 silnik© fot. Marcin Karp

Wszystkie trzy poduszki są oberwane. Silnik nie może być na nie wstawiony. Konieczna jest wymiana na nowe.

Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp

Skrzynia biegów cała oblana jest olejem. Będzie trzeba coś z tym zrobić.

Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - silnik
Mercedes R107 - silnik© fot. Marcin Karp

Tak wygląda pusta komora silnika.

Mercedes R107 - komora silnika
Mercedes R107 - komora silnika© fot. Marcin Karp
Mercedes R107 - komora silnika
Mercedes R107 - komora silnika© fot. Marcin Karp
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)