Maybach oficjalnie znika z oferty koncernu Daimler

W opublikowanym przez Daimlera cenniku na rok 2013 znajdziemy całą masę Mercedesów. Za to przy pięciu modelach Maybacha (57, 57 S, 62, 62 S i Landaulet) widnieje krótkie "Discontinued". Oznacza to, że ich sprzedaż zostanie wstrzymana.

Maybach 57SMaybach 57S
Wojciech Kaczałek

Maybach znika po cichu. Daimler nie pokusił się nawet o notkę prasową. Trudno się temu dziwić, mało kto lubi przyznawać się do porażek. Nie jest to jednak wiadomość nowa. W zeszłym roku w jednym z wywiadów o planie zlikwidowania marki powiedział Dieter Zetsche, szef Daimlera i Mercedesa.

Oryginalny Maybach działał w latach 1909-1940. Producent został przywrócony do życia w 2002 roku. Jego samochody miały rywalizować z modelami marek Rolls-Royce i Bentley, przejętymi odpowiednio przez BMW i Volkswagena. Teoretycznie limuzynom Maybacha niczego nie brakowało. Były luksusowe i szybkie. W zależności od modelu, do napędu pojazdów służyły silniki o mocy od 520 do 640 KM, co pozwalało ważącym prawie 3 tony kolubrynom osiągać 100 km/h w czasie 4,5 s.

Maybachy nie cieszyły się jednak popularnością. Rolls-Royce sprzedał w zeszłym roku 3538 aut, najwięcej w swojej historii. Jego niemiecki rywal w tym samym czasie ledwo przekroczył barierę 200. egzemplarzy, co i tak było wynikiem lepszym niż w poprzednich latach. Daimler w momencie wprowadzania 57 i 62 na rynek liczył, że co roku będzie wytwarzał 1500-2000 sztuk tych modeli…

Problemem Maybacha był m.in. wygląd. Auta były zbyt podobne do Mercedesów Klasy S W220. Ponadto, gama de facto ograniczała się do dwóch limuzyn, które w ciągu dekady zdążyły się zestarzeć. Remedium na kłopoty firmy miała być współpraca z Aston Martinem.

We wrześniu 2011 roku zrezygnowano z tego pomysłu, uznając, że nie ma sensu pompować kolejnych pieniędzy w producenta, którego upadek jest bliski. Daimler już zaczyna wietrzyć magazyny. Od wiosny sprzedaje Maybachy z rabatem w wysokości 100 000 dolarów.

W przyszłym roku zadebiutuje nowy Mercedes-Benz Klasy S. Jego długa odmiana S600 Pullman zastąpi w gamie Daimlera limuzyny Maybacha. W ten sposób marka zakończy żywot po raz drugi.

Źródło: Worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯