Maybach oficjalnie znika z oferty koncernu Daimler

W opublikowanym przez Daimlera cenniku na rok 2013 znajdziemy całą masę Mercedesów. Za to przy pięciu modelach Maybacha (57, 57 S, 62, 62 S i Landaulet) widnieje krótkie "Discontinued". Oznacza to, że ich sprzedaż zostanie wstrzymana.

Maybach 57SMaybach 57S
Wojciech Kaczałek

Maybach znika po cichu. Daimler nie pokusił się nawet o notkę prasową. Trudno się temu dziwić, mało kto lubi przyznawać się do porażek. Nie jest to jednak wiadomość nowa. W zeszłym roku w jednym z wywiadów o planie zlikwidowania marki powiedział Dieter Zetsche, szef Daimlera i Mercedesa.

Oryginalny Maybach działał w latach 1909-1940. Producent został przywrócony do życia w 2002 roku. Jego samochody miały rywalizować z modelami marek Rolls-Royce i Bentley, przejętymi odpowiednio przez BMW i Volkswagena. Teoretycznie limuzynom Maybacha niczego nie brakowało. Były luksusowe i szybkie. W zależności od modelu, do napędu pojazdów służyły silniki o mocy od 520 do 640 KM, co pozwalało ważącym prawie 3 tony kolubrynom osiągać 100 km/h w czasie 4,5 s.

Maybachy nie cieszyły się jednak popularnością. Rolls-Royce sprzedał w zeszłym roku 3538 aut, najwięcej w swojej historii. Jego niemiecki rywal w tym samym czasie ledwo przekroczył barierę 200. egzemplarzy, co i tak było wynikiem lepszym niż w poprzednich latach. Daimler w momencie wprowadzania 57 i 62 na rynek liczył, że co roku będzie wytwarzał 1500-2000 sztuk tych modeli…

Problemem Maybacha był m.in. wygląd. Auta były zbyt podobne do Mercedesów Klasy S W220. Ponadto, gama de facto ograniczała się do dwóch limuzyn, które w ciągu dekady zdążyły się zestarzeć. Remedium na kłopoty firmy miała być współpraca z Aston Martinem.

We wrześniu 2011 roku zrezygnowano z tego pomysłu, uznając, że nie ma sensu pompować kolejnych pieniędzy w producenta, którego upadek jest bliski. Daimler już zaczyna wietrzyć magazyny. Od wiosny sprzedaje Maybachy z rabatem w wysokości 100 000 dolarów.

W przyszłym roku zadebiutuje nowy Mercedes-Benz Klasy S. Jego długa odmiana S600 Pullman zastąpi w gamie Daimlera limuzyny Maybacha. W ten sposób marka zakończy żywot po raz drugi.

Źródło: Worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł