Maybach oficjalnie znika z oferty koncernu Daimler

W opublikowanym przez Daimlera cenniku na rok 2013 znajdziemy całą masę Mercedesów. Za to przy pięciu modelach Maybacha (57, 57 S, 62, 62 S i Landaulet) widnieje krótkie "Discontinued". Oznacza to, że ich sprzedaż zostanie wstrzymana.

Maybach 57SMaybach 57S
Wojciech Kaczałek

Maybach znika po cichu. Daimler nie pokusił się nawet o notkę prasową. Trudno się temu dziwić, mało kto lubi przyznawać się do porażek. Nie jest to jednak wiadomość nowa. W zeszłym roku w jednym z wywiadów o planie zlikwidowania marki powiedział Dieter Zetsche, szef Daimlera i Mercedesa.

Oryginalny Maybach działał w latach 1909-1940. Producent został przywrócony do życia w 2002 roku. Jego samochody miały rywalizować z modelami marek Rolls-Royce i Bentley, przejętymi odpowiednio przez BMW i Volkswagena. Teoretycznie limuzynom Maybacha niczego nie brakowało. Były luksusowe i szybkie. W zależności od modelu, do napędu pojazdów służyły silniki o mocy od 520 do 640 KM, co pozwalało ważącym prawie 3 tony kolubrynom osiągać 100 km/h w czasie 4,5 s.

Maybachy nie cieszyły się jednak popularnością. Rolls-Royce sprzedał w zeszłym roku 3538 aut, najwięcej w swojej historii. Jego niemiecki rywal w tym samym czasie ledwo przekroczył barierę 200. egzemplarzy, co i tak było wynikiem lepszym niż w poprzednich latach. Daimler w momencie wprowadzania 57 i 62 na rynek liczył, że co roku będzie wytwarzał 1500-2000 sztuk tych modeli…

Problemem Maybacha był m.in. wygląd. Auta były zbyt podobne do Mercedesów Klasy S W220. Ponadto, gama de facto ograniczała się do dwóch limuzyn, które w ciągu dekady zdążyły się zestarzeć. Remedium na kłopoty firmy miała być współpraca z Aston Martinem.

We wrześniu 2011 roku zrezygnowano z tego pomysłu, uznając, że nie ma sensu pompować kolejnych pieniędzy w producenta, którego upadek jest bliski. Daimler już zaczyna wietrzyć magazyny. Od wiosny sprzedaje Maybachy z rabatem w wysokości 100 000 dolarów.

W przyszłym roku zadebiutuje nowy Mercedes-Benz Klasy S. Jego długa odmiana S600 Pullman zastąpi w gamie Daimlera limuzyny Maybacha. W ten sposób marka zakończy żywot po raz drugi.

Źródło: Worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów