Maserati Levante Trofeo Novitec to miła odmiana od mocnych SUV-ów z Niemiec

Maserati Levante Trofeo to jeden z najostrzejszych SUV-ów dostępnych na rynku. Podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 590 KM zapewnia wiele emocji. Jeśli jednak zapragniecie więcej, z pomocą przyjdzie firma tuningowa Novitec, która właśnie zaprezentowała pakiet dla tego modelu.

Agresywny wygląd pasuje do napędu, który drzemie pod maską.Agresywny wygląd pasuje do napędu, który drzemie pod maską.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Zestaw o nazwie Esteso V2 obejmuje zarówno modyfikacje mechaniczne, jak i wizualne. Zmienia ostre seryjne Levante Trofeo w SUV-a, który wręcz kipi agresją, nie próbując nawet ukryć mocy, jaka drzemie pod maską. A jest jej całkiem sporo, tym bardziej że tuner podkręcił napęd do 625 KM i 820 Nm - to odpowiednio o 35 KM i 90 Nm więcej niż w serii.

Oczywiście, przyrosty mocy i momentu obrotowego zaowocowały odczuwalną poprawą osiągów. Sprint do setki trwa teraz zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 309 km/h. To imponujące wartości jak na SUV-a, które znajdują swoje odzwierciedlenie również w zewnętrznej prezencji auta.

Agresywny pakiet aerodynamiczny składający się z nowych zderzaków, poszerzonych nadkoli i delikatnego dyfuzora nie każdemu przypadnie do gustu. Fani włoskiej stylistyki z pewnością będą woleli serię. Z drugiej strony prezentowanemu Levante nadal daleko do przesady, z której słyną np. projekty konkurencyjnego Mansory.

Tym bardziej, że nie brakuje tu detali, na których miło zawiesić wzrok. Można do nich zaliczyć przede wszystkim felgi o średnicy 22 cali, ubrane w opony w rozmiarze 295/30 z przodu i aż 335/25 z tyłu. Taki zestaw - w połączeniu z zawieszeniem obniżonym nawet o 25 mm - tworzy zdecydowanie spójną całość. Ciekawa alternatywa dla Audi, Porsche i BMW prawda?

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?