Maserati dostanie silniki od Ferrari - V6 turbo w nowym Quattroporte

Minął już jakiś czas, odkąd ostatni raz pojawiły się informacje o kolejnej generacji modelu Quattroporte. Teraz już wiadomo, że miliard euro, jakie Fiat włożył w markę Maserati, zaczyna pracować.

Maserati Quattroporte - projekt
Maserati Quattroporte - projekt
Piotr Wereszczyński

07.06.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:17

Minął już jakiś czas, odkąd ostatni raz pojawiły się informacje o kolejnej generacji modelu Quattroporte. Teraz już wiadomo, że miliard euro, jakie Fiat włożył w markę Maserati, zaczyna pracować.

Włoski super-SUV Kubang, którego produkcja ruszy już w przyszłym roku, może być zaledwie niewielką częścią planów, jakie snuje włoski koncern. Rynek czeka na nowe Quattroporte, co potwierdzają plotki, jakie co jakiś czas wypływają. Koncern Fiat znalazł sposób na napęd dla nowego QP, a jedna z odmian nowego silnika przy okazji może pracować w kolejnych modelach Maserati.

Mowa o jednostce V6, która została zamówiona w Ferrari. Jak donosi źródło, pracami zajmuje się ten sam zespół, który opracowuje motor dla bolidu Formuły 1. Silniki mają być ze sobą spokrewnione, co gwarantuje, że pomimo mniejszej pojemności skokowej i utraty dwóch cylindrów właściciel nie zawiedzie się na nowym Quattroporte.

Dzięki zastosowaniu turbosprężarki silnik będzie osiągał około 420 KM, czyli zaledwie 20 KM mniej, niż produkuje najmocniejsza obecnie dostępna jednostka w gamie. Samo Ferrari również na tym zyska. Choć nie ma na razie żadnych informacji na ten temat, można przypuszczać, że producent zechce wykorzystać nową rodzinę silników V6 m.in. do produkcji nowej odmiany modelu California.

Maserati Levante - projekt
Maserati Levante - projekt

Drugim silnikiem, jaki będzie dostępny dla Quattroporte, jest turbodoładowana jednostka V8. Choć nie dysponuje ona tak pokaźną mocą jak BMW M5, to wydaje się pewne, że będzie stanowić świetne źródło napędu dla włoskiego sedana.

Motor ma dysponować mocą około 520 KM, co najprawdopodobniej pozwoli autu przyspieszać do 100 km/h w granicach 4,3 s. W osiągnięciu takiego wyniku na pewno pomoże 8-biegowa skrzynia automatyczna. Nie będzie to skrzynia dwusprzęgłowa, co może być zaskoczeniem, jednak dla fanów sportowej jazdy producent ma przygotować tradycyjny 6-biegowy manual.

Czytając kolejne doniesienia o decyzjach koncernu Fiat, nie mogę się oprzeć wrażeniu, że Maserati powoli dąży do statusu, jaki w grupie Audi-VW osiągnęło Porsche. Mając markę produkującą auta tanie, luksusowe, czy sportowe, szefostwo będzie starało się znaleźć płynne przejście między Ferrari a np. Lancią.

Auta spod znaku trójzębu będą produkowane jako tańsza alternatywa dla konstrukcji z Maranello, jednocześnie oferując spory komfort podróżowania oraz nieco przystępniejszą cenę. Niewykluczone, że pojawią się również mniejsze i tańsze konstrukcje z myślą nieco mniej zamożnych klientach marzących o prestiżu, jaki daje Maserati. Czy plan się powiedzie? To pokażą pierwsze wyniki sprzedaży, na które trzeba będzie czekać do roku 2013.

Źródło: Caranddriver

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)