Manhart MH2 500 to BMW M2, które chyba jest lepsze od nowego M4 pod każdym względem

Nie milkną komentarze dotyczące nowego BMW M4 i nadal nie wszystkie z nich są przychylne. Nim schodząca generacja M2 ostatecznie przejdzie do historii, Manhart wykorzystał ją, by stworzyć model w sam raz dla tych niezadowolonych.

Manhart MH2 500 (2021)Manhart MH2 500 (2021)
Źródło zdjęć: © fot. Manhart
Mateusz Żuchowski

Internet wydał nieprzychylny werdykt wobec wyglądu nowego coupe z Monachium. Ja sam w niedawnym teście M4 zauważyłem, że mam problem z jego nowym silnikiem S58, który przechodzi nowe testy emisji spalin i hałasu kosztem utraty części charakteru.

I tak dochodzimy do Manharta MH2 500. Po pierwsze, bazuje na BMW M2 produkowanym w latach 2016-2020, czyli czasach, gdy projektanci marki nie poszaleli jeszcze całkiem z kształtem nerek. Najmniejsze coupe marki starzeje się z charakterem i nabiera go jeszcze więcej dzięki dodanym przez tunera, jakościowym lotkom z włókna węglowego. Wieńczą one przedni zderzak i klapę bagażnika. Wraz z dwudziestocalowymi felgami o profesjonalnym wyglądzie MH2 buduje już efekt bliski BMW M2 CS. Tradycjonaliści będą zadowoleni z niego dużo bardziej niż z nowego M4.

Manhart MH2 500 (2021)
Manhart MH2 500 (2021) © fot. Manhart

M2 ma przez cały czas wiele do zaoferowania również na polu układu napędowego. O ile kontrowersyjne nowości M korzystają już z grzeczniejszego silnika S58, prezentowane auto napędzane jest jeszcze jednostką S55, którą można było znaleźć również w poprzednim M3 i M4.

Podobnie jak nowy silnik to trzylitrowa, rzędowa szóstka z doładowaniem, ale o całkiem innej osobowości. Pięć lat temu nie byłem do niej przekonany, jako że była to pierwsza jednostka M GmbH wywodząca się z "cywilnego" silnika BMW, trzylitrowego N55 opracowanego dla Serii 5. Na tle dzisiejszej konkurencji to już jednak konstrukcja starej, dobrej szkoły.

Manhart MH2 500 (2021)
Manhart MH2 500 (2021) © fot. Manhart

Manhart po raz kolejny udowodnił, jaki niewykorzystany potencjał przez cały czas drzemie w tym doskonałym projekcie. Z pomocą wyłącznie innej jednostki sterującej podniósł jej moc o przeszło 100 KM, do całych 528 KM i atomowych 700 Nm. To wyższe wyniki niż notuje nowe M4, które nawet w mocniejszej wersji Competition uzyskuje 510 KM i 650 Nm.

W tak kompaktowym aucie takie wartości przenoszone na tylne koła muszą przynosić ciekawy efekt. By był jeszcze ciekawszy, Manhart serwuje do kompletu autorski układ wydechowy zakończony czterema końcówkami z włókna węglowego o średnicy 10 cm każda oraz obniżone zawieszenie H&R.

Manhart MH2 500 (2021)
Manhart MH2 500 (2021) © fot. Manhart

I na koniec jeszcze przyjemny smaczek: dodatkowy wyświetlacz AK Motion, który zastępuje środkowy nawiew od strony kierowcy i przedstawia kierowcy kluczowe informacje o chwilowych parametrach silnika. To taka długa tradycja niemieckich tunerów BMW, która dotknęła wielu najsłynniejszych projektów z tej serii.

Według cennika internetowego sklepu Manharta koszt wszystkich zmian powinien się zamknąć w kwocie około 13 tys. euro, co w połączeniu z katalogową wartością M2 daje całkowity koszt w okolicach 360 tys. zł. Nowe M4 Competition tymczasem zaczyna się od kwoty 438 900 zł. I co tu wybrać?

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇