Lotus E20 - cały świat patrzy na Raikkonena

Mistrz świata z 2007 roku oraz jeden z najszybszych i najlepszych kierowców Formuły 1 powraca do królowej sportów motorowych. Fin Kimi Raikkonen i Francuz Romain Grosjean odsłonili nowy bolid zespołu Lotus - E20.

Lotus E20Lotus E20
Bartosz Pokrzywiński

Mistrz świata z 2007 roku oraz jeden z najszybszych i najlepszych kierowców Formuły 1 powraca do królowej sportów motorowych. Fin Kimi Raikkonen i Francuz Romain Grosjean odsłonili nowy bolid zespołu Lotus - E20.

Kimi Raikkonen jest świetnym przykładem książkowego Fina w Formule 1. Mówi bardzo niewiele, uśmiecha się tylko wtedy, kiedy wymaga tego kontrakt, jeździ niezwykle szybko i pewnie, a jednocześnie żyje swoim życiem i mniejszym problemem jest dla niego zorganizowanie imprezy na jachcie niż udzielenie wywiadu dla dużej telewizji.

Kimi bardzo dobrze radził sobie w F1 i w 2007 roku zdobył tytuł mistrzowski dla zespołu Ferrari. Później nastały mniej udane sezony 2008 i 2009, gdy wreszcie Raikkonen uznał, że chce spróbować swoich sił w WRC i NASCAR. Teraz jednak Kimi wraca za kierownicą nowego bolidu Lotus E20.

Obraz

Podobnie jak w przypadku Ferrari czy Force India od razu widać, że Lotus także zdecydował się na gwałtowanie opadający nos, który przypomina trochę rybę piłokształtną. Według Erica Boulliera jest to bardzo innowacyjny bolid, pomimo że w tym roku pojawił się w nim konwencjonalny układ wydechowy, a karoseria nie zdradza żadnych niespodziewanych wodotrysków.

Po raz kolejny bolid Lotusa (wcześniej Renault) został pomalowany na czarno-złote barwy, które prezentują się świetnie. Co więcej, na maszynie pojawiły się logo marek należących do firmy Unilever, nowego sponsora teamu. Chodzi o emblematy Clear oraz Rexona.

Ciekawe, czy Kimi faktycznie będzie w stanie wrócić do ścisłej czołówki, bo taki jest cel zespołu z Enstone w sezonie 2012.

Amazing F1 stuff - Lotus E20 Launch

Źródło: Formula1.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km