Lifting Porsche Macana. Będzie dostępny wyłącznie w Chinach

Lifting Porsche Macana. Będzie dostępny wyłącznie w Chinach

Nowe Porsche Macan (2018)
Nowe Porsche Macan (2018)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
25.07.2018 10:24, aktualizacja: 14.10.2022 14:49

W Chinach, a konkretnie w Szanghaju zadebiutował właśnie nowy Porsche Macan. Jest to model, który znamy od 2014 roku, ale po liftingu. Znacznie udoskonalony, jeszcze lepszy niż wcześniej i dostępny... wyłącznie w Państwie Środka.

Elementem, po którym najłatwiej będzie odróżnić nowego Macana od poprzedniego, jest pas świateł diodowych z tyłu. Łączy on obie lampy w sposób charakterystyczny dla innych nowych modeli marki. Oczywiście oświetlenie diodowe to także reflektory przednie. System Porsche Dynamic Light System Plus dopasowuje jasny snop światła do sytuacji na drodze.

Zobacz jak stylista opowiada o zmianach w Porsche Macanie:

Z nowości, jakie pojawią się w odświeżonym Macanie, można wymienić m.in. jonizator powietrza, który ma pozytywnie wpływać na atmosferę w kabinie. Z ważniejszych elementów wyposażenia trzeba wspomnieć o asystencie jazdy w korku, który zadebiutował również niemal w tym samym czasie w nowym Audi Q3. Na liście nowych opcji jest także kierownica GT, wzbogacona wraz z pakietem Sport Chrono o przełącznik trybów jazdy i przycisk Sport Response.

Nowe Porsche Macan (2018)
Nowe Porsche Macan (2018)© fot. mat. prasowe

Z bardziej banalnych opcji, Porsche dodało do nowego Macana podgrzewaną szybę czołową oraz nowe lakiery jak Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic i Crayon. Nowe są także pakiety wykończenia wnętrza i wzory obręczy kół, tradycyjnie o różnym rozmiarze dla przedniej i tylnej osi. Samo ogumienie, podobnie jak zawieszenie, zoptymalizowano pod kątem wydajności w czasie jazdy, a mocniejsze odmiany otrzymają opony o jeszcze większej przyczepności.

Nowe Porsche Macan (2018)
Nowe Porsche Macan (2018)© fot. mat. prasowe

W kabinie nowego Porsche Macana znajdziemy powiększony do 11 cali ekran systemu multimedialnego Porsche Communication Management, który ma teraz odświeżony interfejs. Zintegrowano go z nowym panelem wskaźników, a całość daje się personalizować. Seryjnym wyposażeniem jest moduł ConnectPlus, umożliwiający łączność ze światem oraz korzystanie z cyfrowych usług, które działają w czasie rzeczywistym oraz obsługę głosową. Jednym z jego kluczowych elementów jest połączenie "Here Cloud", które oferuje najświeższe informacje o ruchu pochodzące z tzw. rojów danych.

Osoby czasami zjeżdżające z dróg utwardzonych mogą korzystając z nowej aplikacji Offroad Precision, rejestrować i analizować swoje przejażdżki. Jest to funkcja mało przydatna w sportowym przecież SUV-ie, ale dobrze, że znalazło się dla niej miejsce.

Nowe Porsche Macan (2018)
Nowe Porsche Macan (2018)© fot. mat. prasowe

Warto jeszcze zaakcentować jedną rzecz. Szanghaj nie jest przypadkowym miejscem premiery nowego Porsche. W Chinach klientów znalazło 100 tys. egzemplarzy tego modelu z 350 tys. sprzedanych na całym świecie. Zaprezentowane tam auto w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży na lokalnym rynku i tylko tam będzie dostępne. Poprawiony Macan w specyfikacji na Europę pojawi się w najbliższych miesiącach. Nie powinien się jednak znacząco różnić.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)