Koniec targów we Frankfurcie. Zostaną przeniesione do innego miasta

Europejskie targi motoryzacyjne sukcesywnie tracą na znaczeniu. W dobie Internetu i wirtualnych premier liczba chętnych do uczestnictwa w takich wydarzeniach znacząco spadła, co siłą rzeczy sprawiło, że firmy z branży także podają w wątpliwość sens organizowania targów. Pierwszą ofiarą takiego stanu rzeczy będzie Frankfurt Motor Show.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

To oficjalny koniec targów we Frankfurcie. Jedno z najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych na Starym Kontynencie zmieni nie tylko format, ale i lokalizację. Organizatorzy, czyli niemieckie stowarzyszenie przemysłu motoryzacyjnego (VDA), poinformowali, że najbliższa edycja imprezy zaplanowana na 2021 rok nie odbędzie się we Frankfurcie.

Jako oficjalny powód takiej decyzji wskazano wygaśnięcie umowy z Messe Frankfurt - zarządcą terenów targowych. To dość zaskakujące, gdyż jeszcze w październiku 2019 roku docierały do nas informacje o prowadzonych rozmowach dotyczących przyszłości niemieckiej imprezy i słowem nie wspominano wówczas o ewentualnej zmianie lokalizacji.

Nie wiadomo jeszcze, gdzie dokładnie zostanie zorganizowane alternatywne wydarzenie. Pod uwagę brane są następujące miasta: Berlin, Hamburg i Monachium. Finalistę mamy poznać w najbliższych tygodniach. Pośpiech jest zdecydowanie wskazany, jeśli impreza - tak jak zakładano wcześniej - ma odbyć się w 2021 roku.

Nie zdziwię się, jeśli zmiana lokalizacji będzie tylko gwoździem do trumny w kwestii podupadającej renomy takich wydarzeń. Przeniesienie Frankfurt Motor Show do innego miasta może sprawić, że liczba zarówno zwiedzających, jak i wystawców znacząco spadnie.

Niedawno pisaliśmy o podobnych problemach trapiących targi w Genewie, gdzie na jednej z hal zorganizowany zostanie tor do jazd testowych, by wypełnić pustkę po nieobecnych producentach, którzy zdecydowali się nie brać udziału w wydarzeniu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne