Koniec produkcji BMW M6 | V10 odchodzi do lamusa
Wraz z końcem tego tygodnia BMW kończy produkcję modelu M6, zarówno w wersji coupe, jak i cabrio. Tym samym także wolnossące V10 o pojemności 5,0 litra kończy swój żywot. Jednostka o mocy 507 koni mechanicznych pracowała również pod maską M5, którego produkcję zakończono w lipcu tego roku.
09.09.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:45
Wraz z końcem tego tygodnia BMW kończy produkcję modelu M6, zarówno w wersji coupe, jak i cabrio. Tym samym także wolnossące V10 o pojemności 5,0 litra kończy swój żywot. Jednostka o mocy 507 koni mechanicznych pracowała również pod maską M5, którego produkcję zakończono w lipcu tego roku.
Popularność BMW M6
BMW M6, czyli najmocniejsza odmiana serii 6 generacji E63/E64 zaprojektowanej przez Chrisa Bangle'a, zadebiutowało na rynku w 2005 roku. Rok później na rynku pojawiła się wersja cabrio wyposażona w miękki składany dach. Charakterystyczny wygląd, o który zadbał jeden z najsłynniejszych i chyba najbardziej kontrowersyjny projektant na świecie, sprawił, że auto można było albo kochać, albo nienawidzić.
Fanom bawarskiej marki to jednak nie przeszkadzało. Od początku produkcji sprzedano łącznie 14 152 egzemplarze, w tym 9087 z nadwoziem coupe oraz 5056 kabrioletów. Tylko w Stanach Zjednoczonych nabywców znalazło aż 3528 M6 coupe i 3247 aut z nadwoziem cabrio.
Wolnossące V10
Nowe M6 zostanie odsłonięte najprawdopodobniej pod koniec 2011 albo na początku 2012 roku. Pod maską szóstki ma pracować turbodoładowana jednostka V8, która powinna produkować około 600 koni mechanicznych.