BMW M6 E64 | Strzał z ulicy

BMW serii 6 (E63/E64) to jeden z najbardziej kontrowersyjnych modeli bawarskiego producenta w ostatnich latach. Ostatnia seria 6 jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach, tym bardziej warto wspomnieć o najmocniejszej odmianie M6 w wersji Cabriolet (E64), uchwyconej w Zakopanem.

Obraz
Rafał Warecki

BMW serii 6 (E63/E64) to jeden z najbardziej kontrowersyjnych modeli bawarskiego producenta w ostatnich latach. Ostatnia seria 6 jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach, tym bardziej warto wspomnieć o najmocniejszej odmianie M6 w wersji Cabriolet (E64), uchwyconej w Zakopanem.

Potężne gabarytowo (długość 4871 mm x szerokość 1855 mm x wysokość 1377 mm), bardzo mocne i odważne pod względem stylistycznym coupe podzieliło zwolenników marki na dwa obozy, jedni je pokochali, inni - znienawidzili.

Nadwozie naszego bohatera  zostało zaprojektowane jeszcze pod przywództwem Chrisa Bangle'a, człowieka, który do BMW wnosił swoje własne - czasem odważne, czasem kontrowersyjne - spojrzenie na stylizację bawarskich produktów. Według mnie E63 to jedno z najładniejszych i najbardziej charakterystycznych BMW ostatnich lat, E64 ma się trochę gorzej.

Premiera M6 Coupe odbyła się podczas salonów w Genewie w 2005 roku, rok później pojawił się Cabriolet. M6 wyróżnia się z zewnątrz innymi zderzakami, progami, kształtem lusterek bocznych, obręczami czy poczwórnymi końcówkami układu wydechowego i otulającym je dyfuzorem. Wersja M posiada także dach wykonany z włókien węglowych (Coupe), aluminiowe profile drzwi czy elementy z kompozytów.

Obraz

Podwozie serii 6 zostało zbudowane na bazie platformy serii 5 (E60), M6 wykorzystuje ponadto tę samą jednostkę co M5 oraz tę samą skrzynię biegów. Widlaste, dziesięciocylindrowe serce S85B50 o pojemności 4999 cm³ przy normalnej eksploatacji ma 400 KM mocy , po wciśnięciu przycisku Sport do dyspozycji mamy już 507 KM (7750 rpm) i 520 Nm (6100 rpm) momentu obrotowego.

Tryb Sport automatycznie zestraja także nastawy zawieszenia i siedmiobiegowej, sekwencyjnej przekładni SMG III. Ważące 2005 kg M6 E64 przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w ciągu 4,8 sekundy (E63 Coupe 4,6 sekundy), co oznacza, że jest najszybszym kabrioletem w historii marki. Prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie do 250 km/godz., po zdjęciu kagańca dochodzi do 320 km/godz.

Cena za E64 M6 w Polsce wynosiła 565 000 złotych, ostatni egzemplarz opuścił fabrykę 19 lipca 2010 roku. Używany, kilkuletni samochód można znaleźć już od około 200 000 złotych (zależnie od rocznika).

PS Filip, dzięki za zdjęcia!

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Przewody do ładowania elektryków jak złoto. Policja mówi o trendzie
Przewody do ładowania elektryków jak złoto. Policja mówi o trendzie
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza