BMW M6 E64 | Strzał z ulicy

BMW serii 6 (E63/E64) to jeden z najbardziej kontrowersyjnych modeli bawarskiego producenta w ostatnich latach. Ostatnia seria 6 jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach, tym bardziej warto wspomnieć o najmocniejszej odmianie M6 w wersji Cabriolet (E64), uchwyconej w Zakopanem.

BMW M6 E64 | Strzał z ulicy
Rafał Warecki

03.09.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:45

BMW serii 6 (E63/E64) to jeden z najbardziej kontrowersyjnych modeli bawarskiego producenta w ostatnich latach. Ostatnia seria 6 jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach, tym bardziej warto wspomnieć o najmocniejszej odmianie M6 w wersji Cabriolet (E64), uchwyconej w Zakopanem.

Potężne gabarytowo (długość 4871 mm x szerokość 1855 mm x wysokość 1377 mm), bardzo mocne i odważne pod względem stylistycznym coupe podzieliło zwolenników marki na dwa obozy, jedni je pokochali, inni - znienawidzili.

Nadwozie naszego bohatera  zostało zaprojektowane jeszcze pod przywództwem Chrisa Bangle'a, człowieka, który do BMW wnosił swoje własne - czasem odważne, czasem kontrowersyjne - spojrzenie na stylizację bawarskich produktów. Według mnie E63 to jedno z najładniejszych i najbardziej charakterystycznych BMW ostatnich lat, E64 ma się trochę gorzej.

Premiera M6 Coupe odbyła się podczas salonów w Genewie w 2005 roku, rok później pojawił się Cabriolet. M6 wyróżnia się z zewnątrz innymi zderzakami, progami, kształtem lusterek bocznych, obręczami czy poczwórnymi końcówkami układu wydechowego i otulającym je dyfuzorem. Wersja M posiada także dach wykonany z włókien węglowych (Coupe), aluminiowe profile drzwi czy elementy z kompozytów.

Obraz

Podwozie serii 6 zostało zbudowane na bazie platformy serii 5 (E60), M6 wykorzystuje ponadto tę samą jednostkę co M5 oraz tę samą skrzynię biegów. Widlaste, dziesięciocylindrowe serce S85B50 o pojemności 4999 cm³ przy normalnej eksploatacji ma 400 KM mocy , po wciśnięciu przycisku Sport do dyspozycji mamy już 507 KM (7750 rpm) i 520 Nm (6100 rpm) momentu obrotowego.

Tryb Sport automatycznie zestraja także nastawy zawieszenia i siedmiobiegowej, sekwencyjnej przekładni SMG III. Ważące 2005 kg M6 E64 przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w ciągu 4,8 sekundy (E63 Coupe 4,6 sekundy), co oznacza, że jest najszybszym kabrioletem w historii marki. Prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie do 250 km/godz., po zdjęciu kagańca dochodzi do 320 km/godz.

Cena za E64 M6 w Polsce wynosiła 565 000 złotych, ostatni egzemplarz opuścił fabrykę 19 lipca 2010 roku. Używany, kilkuletni samochód można znaleźć już od około 200 000 złotych (zależnie od rocznika).

PS Filip, dzięki za zdjęcia!

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)