Koenigsegg Agera RS (2015) - konwencjonalnie szybko

Koenigsegg zaprezentował obok hybrydowej Regery mocarną Agerę RS wyposażoną w konwencjonalny napęd.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Koenigsegg Agera RS to samochód stworzony przede wszystkim na tor. Chociaż jest dopuszczona do ruchu ulicznego, jej konstrukcja i systemy były optymalizowane właśnie pod jazdę wyczynową. Nadwozie zostało uzbrojone w dodatkowe lotki, wydajny przedni spojler i aktywne skrzydło z tyłu.

Obraz

Opcjonalnie Agera RS może zostać wyposażona w dodatkowe wloty powietrza na masce, aktywny system generujący efekt Venturiego pod przednią częścią auta oraz automatycznie regulowane zawieszenie. Nowy zestaw dodatków aerodynamicznych podbija siłę docisku przy 250 km/h do poziomu 450 kg.

Moc dostarczana jest na koła przez 5-litrowe, doładowane V8. Silnik rozwija 1176 KM przy 7800 rpm i 1000 Nm w zakresie od 2700 do 6170 rpm. To oznacza osłabienie w stosunku do Agery One:1, która dysponowała mocą 1360 KM i momentem na poziomie 1371 Nm. Agera RS jest też cięższa od rok starszego krewnego. Wersji RS przybyło 35 kg, waży bowiem 1395 kg. Koenigsegg podkreśla przy tym, że RS to ewolucja pochodząca od modeli R oraz S, a nie One:1. Porównując więc z tymi maszynami, mamy postęp. Agera R była 40 kg cięższa.

Obraz

Szwedzi nie podali osiągów nowego samochodu. Ze względu na rozbudowaną aerodynamikę można przypuszczać, że Agera RS nie będzie osiągać wyróżniających się w gamie modeli tego producenta prędkości maksymalnych.

Koenigsegg zapowiedział, że powstanie tylko 25 egzemplarzy tej torowej bestii. Jeśli jesteście zainteresowani zakupem lepiej się pospieszyć, bo pierwsze 10 sztuk znalazło nabywców jeszcze przed oficjalną prezentacją.

Koenigsegg Agera RS (2015) - oficjalna galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"