Škoda VisionS (2016) - SUV z Czech to hybryda plug-in

Škoda oficjalnie zaprezentowała swojego pierwszego SUV-a. Okazuje się, ze koncept jest pojazdem hybrydowym.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Debiut SUV-a w gamie Škody był kwestią czasu. Plotki na temat tego wozu pojawiały się już od kilku lat, a ich potwierdzenie uzyskaliśmy u jednego z przedstawicieli marki, podczas ubiegłorocznej prezentacji Superba Combi. Teraz czeski producent odsłania kurtynę. Škoda oficjalnie przedstawiła model VisionS. Na razie jest to jedynie forma koncepcyjna, ale zwiastuje pojawienie się samochodu produkcyjnego. Jeśli czeski producent każe nam czekać nań tyle samo, co od prezentacji VisionC do oficjalnego odsłonięcia Superba, to można szacować, że do premiery właściwego pojazdu został prawdopodobnie około rok.

Projekt, który przedstawiono przed oficjalnym debiutem na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie, ma obrazować jak zmieni się stylistyka nadchodzących modeli marki Škoda. Wyraziste nadwozie w kolorze Island Green jest tworzone przez ostre kształty i śmiało zaznaczone krawędzie. Nie ma tu miejsca na mdłe krągłości. Według naszych południowych sąsiadów, styliści, którzy szkicowali ten pojazd, czerpali inspiracje z czeskiego kubizmu i sztuki rzeźbienia w krysztale.

Obraz

Jak duży jest SUV VisionS? Oficjalne dane mówią o rozstawie osi wynoszącym 2,79 m. Długość auta wynosi 4,7 m, a jego szerokość jest równa 1,91 m. Nowy koncept ma 1,68 m wysokości. To czyni go niewiele mniejszym od obecnego Volkswagena Touarega. Mimo większego rozstawu osi, VisionS jest zbliżony rozmiarami do nowego Tiguana. Pytanie tylko, czy kogokolwiek rozmiary Volkswagenów będą obchodzić, jeśli Škoda znów znacznie rozsądniej wyceni swój samochód w wersji produkcyjnej. Superb w Polsce jest na papierze korzystniejszym wyborem niż Passat i niewykluczone, że również Tiguana zdrowy rozsądek będzie spychał na boczny tor na rzecz SUV-a z Czech.

Wnętrze VisionS mierzy 4,7 m długości i mieści 6 rzędów siedzeń. Są one ułożone w układzie 2+2+2. Każdy z pasażerów ma dostęp do systemu informacyjno-rozrywkowego.

Bardziej istotne niż liczne ekrany i multimedia, są informacje związane z napędem tego wozu. Koncepcyjna Škoda jest bowiem hybrydą typu plug-in. Dysponuje ona maksymalną mocą układu spalinowo-elektrycznego, wynoszącą 165 kW, czyli 224 KM. Na napęd hybrydowy VisionS składa się silnik 1.4 TSI o mocy 156 KM i 250 Nm. Wspomaga go jednostka elektryczna o mocy 54 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 220 Nm. Ten duet napędza przednią oś. Na tył moc trafia z drugiej jednostki elektrycznej. Jest ona znacznie silniejsza - rozwija 116 KM i 270 Nm. Hybrydowy SUV Škody jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 7,4 s. Jego prędkość maksymalna wynosi blisko 200 km/h.

Źródłem energii elektrycznej w koncepcyjnym wozie są akumulatory litowo-jonowe, które dysponują pojemnością energetyczną, wynoszącą 12,4 kWh. Są one umiejscowione przed tylną osią i pozwalają pokonać do 50 km z użyciem wyłącznie silników elektrycznych. Oszczędnie jadący kierowca, będzie w stanie pokonać w VisionS do 1000 km bez konieczności tankowania czy ładowania.

Więcej o koncepcie Škody dowiemy się z pewnością w trakcie targów samochodowych w Genewie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej