Škoda Octavia debiutuje w wersji na gaz CNG. Kusi sporym zasięgiem

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Škoda uzupełni gamę nowej Octavii o wersję napędzaną gazem ziemnym CNG. Auto kusi niezłym jak na alternatywne źródło zasilania zasięgiem i przyzwoitym spalaniem. Problemem dla niektórych klientów może być jednak mniejszy bagażnik.

Zbiorniki CNG pomieszczą ponad 17 kg gazu.Zbiorniki CNG pomieszczą ponad 17 kg gazu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

CNG to paliwo cieszące się niemałą popularnością szczególnie u naszych zachodnich sąsiadów. W Polsce większym wzięciem cieszy się LPG. Nie zdziwimy się jednak jeśli nowy wariant Octavii zagości także na naszym rynku. Auto wydaje się świetną opcją szczególnie dla klientów jeżdżących po mieście, gdzie sieć stacji CNG jest zazwyczaj znacznie bardziej rozbudowana niż poza nim.

Octavia G-TEC ma zbiornik CNG mieszczący ponad 17 kg gazu, co przy średnim obiecywanym spalaniu na poziomie 3,4-3,6 kg na 100 km daje nawet 500 km zasięgu na gazie. Na pokładzie znajdziemy też oczywiście bak na benzynę, choć jest on dużo mniejszy niż w konwencjonalnych odmianach - zmieści tylko 9 litrów paliwa.

Przy oszczędnej jeździe łączny zasięg Octavii G-TEC oscyluje w granicach 700 km, co powinno być wystarczającą wartością dla większości kierowców. Niestety, są też pewne wady takiego rozwiązania - dodatkowe butle CNG zajmują sporo miejsca, co odbija się negatywnie na przestrzeni ładunkowej. Liftback G-TEC pomieści 455 litrów, a kombi 495 litrów bagażu. To o około 150 litrów mniej niż w standardowych odmianach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Pod maską wersji G-TEC pracuje dobrze znany silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM, który łączy niezłe osiągi z niskim zapotrzebowaniem na paliwo, co w połączeniu z fabryczną instalacją powinno gwarantować wygodną i bezproblemową eksploatację. Szczegóły oferty poznamy jednak dopiero jesienią, gdy Octavia zasilana CNG wjedzie do polskich salonów.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀