Kierunek stylistyczny obrany przez Volkswagena był błędny – uważa szef designu marki
Szef designu marki Volkswagen Klaus Bischoff zapowiedział zmiany w sposobie projektowania wyglądu samochodów niemieckiej firmy. Ich wprowadzanie rozpocznie się ok. 2015 r., a kierunek ma wyznaczać nowy Phaeton.
02.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:05
Szef designu marki Volkswagen Klaus Bischoff zapowiedział zmiany w sposobie projektowania wyglądu samochodów niemieckiej firmy. Ich wprowadzanie rozpocznie się ok. 2015 r., a kierunek ma wyznaczać nowy Phaeton.
Bischoff w rozmowie z Auto Express stwierdził, że stosowanie metody polegającej na upodabnianiu wszystkich Volkswagenów do Golfa jest błędem. Marka zamierza zerwać z takim podejściem.
Klaus Bischoff:
Flagowe modele, jak Phateon, powinny być wzorem dla innych produktów i wpływać na to, jak wyglądają inne auta z gamy, a nie na odwrót.
Szef designu marki Volkswagen zdradził, że producent będzie wprowadzał unikalne elementy wzornicze dla każdego typu pojazdu z osobna. Poszczególne grupy samochodów, w tym limuzyny, SUV-y, vany i hatchbacki, będą się od siebie różniły. Bischoff dodał też, że inna estetyka nie będzie miała wpływu np. na praktyczność pojazdów.
Walter de' Silva, zwierzchnik wszystkich projektantów w Volkswagen Group, zapowiedział wcześniej, że przyszłe modele będą się charakteryzowały prostą i ponadczasową stylistyką. Innymi słowy, nie mamy się spodziewać rewolucji.
Zwiastunem zmian będzie nowy Volkswagen Phaeton, który ma trafić do sprzedaży ok. 2015 r.
Źródło: Auto Express