Kahn Land Rover Defender 6x6 Flying Huntsman za połowę ceny Mercedesa G63 AMG 6x6

Defender jest oferowany przez Land Rovera w wielu wersjach już w standardowym katalogu marki. Terenowy klasyk sprzedawany jest w 9 wariantach nadwoziowych i trzech rozstawu osi: 90, 110 i 130. Jeśli oferta Land Rovera jest wciąż za mała, z pomocą przychodzi Kahn.

Kahn Land Rover Defender 6x6 Flying Huntsman za połowę ceny Mercedesa G63 AMG 6x6
Mariusz Zmysłowski

05.08.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:41

Tuner już wcześniej zapowiadał pojawienie się specjalnej, 6-kołowej wersji Defendera. Kahn zaczął od tego, co z tym modelem wychodzi mu najlepiej - przedłużył mu front. Longnose mieści pod ogromną maską 6,2-litrowe V8 LS3 pochodzące z portfolio General Motors. 500 KM to znacznie więcej niż potrzeba w takim wozie. Co ciekawe, wstępnie Kahn zakładał, że sześciokołowy Defender będzie dysponował mocą na poziomie 430 KM.

Obraz

Flying Huntsman 6x6 bazuje na wersji 110. Został on wydłużony w stosunku do jej standardowej odmiany o 400 mm w obrębie maski i o 800 mm w zakresie przedziału pasażerskiego. Dodatkowo pojazd został poszerzony o 150 mm.

Kahn wciąż nie podaje szczegółów odnośnie komponentów, które wchodzą w skład podwozia sześciokołowego Defendera. Wiadomo jedynie, że jest on wyposażony w blokady, zawieszenie zostało poprawione pod względem zdolności terenowych, a ze względu na zwiększenie masy tuner zamontował bardziej wydajne hamulce.

Obraz

Firma Kahn jeszcze przed premierą tej maszyny w Genewie twierdziła, że będzie to konkurent Mercedesa G63 AMG 6x6. Samochody te łączy przede wszystkim liczba kół oraz typ silnika. Pod maską Mercedesa pracuje 5,5-litrowe V8 generujące 543 KM.

Obydwa samochody są naprawdę spektakularne, ale tylko jeden z nich ma proporcjonalnie potężną cenę. Jest nim Mercedes G63 AMG 6x6. Nowy egzemplarz kosztował około 2 mln zł (ceny z różnych źródeł wahają się od 1,8 do 2,2 mln). Tymczasem wóz Kahna można mieć za 1,2 mln zł. Wciąż jest to ogromna suma, ale zauważalnie mniejsza od kwoty za Mercedesa.. Bardzo prawdopodobne jest, że Klasa G ma znacznie lepsze komponenty składające się na zawieszenie i napęd pojazdu. Jednak czy ma to duże znaczenie, jeśli tym sześciokołowym potworem nie zjeżdża się z bulwarów? Bo prawie milion złotych różnicy w cenie, owszem, ma.

Kahn Land Rover Defender 6x5 Flying Huntsman - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)