Jetta to nowa marka Volkswagena. W Chinach zaoferuje m.in. Seaty
Choć chiński rynek zaliczył ostatnio gorszy okres, nie oznacza to, że nie znajdzie się na nim miejsce dla jeszcze jednego, nowego gracza. To Jetta, submarka Volkswagena, która ma trafiać do nieco mniej zamożnych klientów – lecz oczywiście nikt nie powie tego wprost.
27.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:43
Rynek chiński stał się najważniejszą sceną działań światka motoryzacyjnego. Doskonale odczuł to Jaguar Land Rover, który przez problemy w Państwie Środka musi poważnie przemyśleć kolejne inwestycje. Z drugiej strony Volkswagen, współpracujący w ramach joint venture z lokalnym FAW-em od 1985 roku, stara się wejść w każdą niezagospodarowaną jeszcze niszę.
Jetta – jeszcze jako model Volkswagena – stała się jednym z najważniejszych źródeł sukcesu na Dalekim Wschodzie. Zdobyła popularność jako taksówka i tani środek transportu. Nic więc dziwnego, że to na jej podstawie rozwijana jest nowa marka.
Trudno czuć zaskoczenie gdy spojrzymy na oferowaną gamę pojazdów. Pod marką Jetta oferowana będzie… no cóż, Jetta oraz dwa SUV-y. Zdjęcia przedstawiające jednego z nich wskazują, że jest to znany u nas Seat Ateca. W Chinach hiszpańska marka nie jest oferowana.
Grupa Volkswagena przewiduje, że oprócz tradycyjnych salonów, auta będzie można kupić w cyfrowych domach marki, jak i większych centrach handlowych. Do końca 2019 roku powstanie około 200 takich punktów.