Jeden z najszybszych vanów świata - Renault Espace F1 

W historii motoryzacji były prototypy, o których słyszała zaledwie garstka osób. Właśnie dziś chcemy pokazać Wam taką konstrukcję pochodzącą z Francji. Renault Espace F1 to jeden z najszybszych vanów świata. Czemu to zawdzięcza? Zobaczcie sami.

Renault Espace F1Renault Espace F1
Artur Kuśmierzak

W historii motoryzacji były prototypy, o których słyszała zaledwie garstka osób. Właśnie dziś chcemy pokazać Wam taką konstrukcję pochodzącą z Francji. Renault Espace F1 to jeden z najszybszych vanów świata. Czemu to zawdzięcza? Zobaczcie sami.

W 1995 roku Renault świętował 10-lecie produkcji aut typu MPV, czyli vanów. Właśnie w tym roku inżynierowie Renault postanowili skonstruować najszybszego vana, jakiego kiedykolwiek nosiła nasza planeta. Na warsztat wzięli więc Renault Espace.

Auto zostało poszerzone i wzmocnione, ponadto pojawiło się kilka nowych detali poprawiających współczynnik oporu powietrza. Ze środka wyrzucono zbędne graty i zamontowano fotele kubełkowe oraz klatkę bezpieczeństwa.

Renault Espace F1. Driven by Eric Bernard 1995.

Pod maskę trafił silnik konstrukcji Renault i Williamsa montowany w bolidach Formuły 1 w 1993 roku. Była to 3,5-litrowa V10 o pierwotnej mocy 700 koni mechanicznych. Konstruktorzy stwierdzili jednak, że taka moc jest niewystarczająca i wykrzesali z motoru jeszcze 120 dodatkowych koni mechanicznych. Jednostkę napędową umieszczono centralnie, tak aby zapewnić autu optymalny rozkład masy, co poprawiło jego trakcję.

Obraz

Moc pochodząca z silnika V10 była przekazywana za pomocą 6-biegowej przekładni półautomatycznej na tylne koła. Dzięki takiemu przygotowaniu samochód osiągał pierwszą setkę w 2,8 sekundy. 200 km/h było z kolei kwestią 6,9 sekundy. Prędkość maksymalna tego kolosa wynosiła aż 270 km/h. Jeśli trudno Wam uwierzyć, że Espace może mieć takie osiągi, to koniecznie zobaczcie filmy.

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟