Japoński retro-maluch - nowa Honda N-One debiutuje w Japonii [wideo]

Moda na małe samochody w stylu retro ciągle nie przemija. Honda na początku listopada oficjalnie zaprezentowała model N-One, który swoją stylistyką nawiązuje do modelu N360/N600 produkowanego w latach 1967-1972.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Moda na małe samochody w stylu retro ciągle nie przemija. Honda na początku listopada oficjalnie zaprezentowała model N-One, który swoją stylistyką nawiązuje do modelu N360/N600 produkowanego w latach 1967-1972.

Pojazd bazuje w dużym stopniu na zaprezentowanym niespełna rok temu koncepcie N Concept 4. Co więcej, Honda tym modelem kultywuje japońską tradycję, gdyż N-One jest pojazdem typu kei car. Samochody tego typu pojawiły się w Kraju Kwitnącej Wiśni po II wojnie Światowej. Miały być tanią alternatywą dla motocykli. Dziś są dalej popularne, gdyż Japonia cierpi na brak miejsca na ulicach i parkingach, a więc małe gabaryty samochodów są jak najbardziej wskazane. Kupujący kei cara w Japonii może również liczyć na różnego rodzaju ulgi podatkowe i ubezpieczeniowe.

Honda N-One jest niewielkim, 4-osobowym pojazdem, jednak inżynierowie i styliści postawili tutaj na 5-drzwiowe nadwozie, dzięki czemu pasażerowie tylnej kanapy będą mieli łatwiejszy dostęp do swoich miejsc. Warto zauważyć, że europejscy konkurenci (np. Fiat 500 i Opel Adam) dostępni są jedynie w 3-drzwiowej odmianie. Klienci zdecydowani na zakup Hondy N-One będą mieli możliwość wyboru jednego z 16 dostępnych kolorów, jednak dostępne będą także wersje z dachem polakierowanym w kolorze odmiennym od barwy nadwozia.

Obraz

We wnętrzu Hondy N-One nie znajdziemy wykończenia rodem z ekskluzywnych pojazdów, jednak z całą pewnością możemy uznać je za ergonomiczne i funkcjonalne. Konsolę centralną zdominował sporych rozmiarów dotykowy ekran systemu multimedialnego, a pod nim dostrzeżemy niewielki panel z resztą przycisków, łącznie z kontrolkami układu automatycznej klimatyzacji.

Pod maską prezentowanego modelu znajdziemy typowy dla kei carów 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 660 cm[sup]3[/sup]. Motor ten dostępny będzie w wersji wolnossącej, jak i turbodoładowanej, jednak japoński producent nie ujawnił jeszcze specyfikacji technicznej. Honda zdradziła jedynie, że model N-One z turbodoładowanym silnikiem może pochwalić się osiągami podobnymi do kompaktowego samochodu z motorem o pojemności 1,3 litra. Spekuluje się, że turbodoładowany wariant generuje około 65 KM. Co więcej, napęd za pośrednictwem przekładni CVT będzie przekazywany na oś przednią lub też na obie osie (w zależności od wybranej wersji).

Honda N-One jest dostępna w japońskich salonach od 2 listopada, jednak japoński producent jak na razie nie zdradził, czy pojazd będzie oferowany na innych rynkach.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/27] Źródło zdjęć: |

Źródło: AutoblogCarscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów