Jaki kryzys? Porsche bije historyczny rekord i stawia na elektryki

Kryzys związany z zachorowaniami na Covid-19 nie dotknął w 2021 roku marek premium, co potwierdza raport Porsche. Sprzedano ponad 300 tys. pojazdów, a sukces zapewniły nie tylko SUV-y, ale i modele elektryczne. Poinformowano też, co dalej z 911.

Porsche Cayenne GT to jedyny SUV, który zasłużył na takie oznaczenie w gamie PorschePorsche Cayenne GT to jedyny SUV, który zasłużył na takie oznaczenie w gamie Porsche
Źródło zdjęć: © fot. Piotr Kaczy
Mateusz Lubczański

301 915 egzemplarzy porsche dotarło do klientów w 2021 roku. Po raz pierwszy udało się przekroczyć barierę 300 tys. sprzedanych rocznie pojazdów. To zasługa przede wszystkim SUV-ów: Cayenne i Macana, z czego każdy z nich zgarnął ponad 80 tys. zamówień. Tuż za nimi znalazł się elektryczny Taycan, który podwoił liczbę zamówień z 2020 roku i znalazł miejsce w ponad 41 tys. garaży.

Tuż za nim uplasowało się 911, które kupiło 38 tys. osób, co jest wynikiem rekordowym dla tego modelu. Na końcu znalazła się rodzina 718 – Boxster i Cayman. Największe rynki to oczywiście Chiny (96 tys. zamówień), Stany Zjednoczone (70 tys.), a same Niemcy odpowiadały za 29 tys. kupionych aut.

Porsche chce, by do 2025 roku 50 proc. sprzedawanych pojazdów było elektrycznych lub przynajmniej mogły przejechać na prądzie kilkadziesiąt kilometrów. Obecnie jest to już 40 proc. W celu osiągnięcia tego progu ma pomóc nie tylko Taycan Sport Turismo (czyli w skrócie: kombi), ale i nadchodząca elektryczna rodzina 718. Do tego nie zabraknie oczywiście SUV-a na prąd, czyli nowego wcielenia Macana. Do 2030 roku 80 proc. sprzedanych aut ma być całkowicie elektryczna.

Porsche zamierza jednak utrzymać silniki spalinowe w ofercie. Ma w tym pomóc hybrydyzacja, która dotknie również 911. Producent stwierdził, że pierwszy taki model będzie wyposażony w niewielki układ hybrydowy, który nie będzie wymagał ładowania z zewnątrz. Więcej mocy przy niewielkim akumulatorze? To brzmi nieźle!

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy