Jaguar liczy na USA. Odmieniona marka skupi się na Stanach

Przed Jaguarem miesiące naprawdę ogromnych przeobrażeń i nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o przejście na produkcję samochodów elektrycznych. Brytyjczycy swoją szansę na sukces widzą po drugiej stronie Oceanu Atlantyckiego.

Jaguar F-Type R ConvertibleJaguar F-Type R Convertible
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński
Kamil Niewiński

Cały koncern JLR przechodzi obecnie imponującą metamorfozę. Rozdzielenie Land Rovera na trzy marki i kompletna odmiana identyfikacji wizualnej to tylko pierwsze kroki. Wiele intrygujących rzeczy dzieje się bowiem również wokół Jaguara. Już w 2025 roku brytyjski producent będzie oferować wyłącznie auta elektryczne, a równocześnie ma on wejść w wyższy segment rynku.

Rywalizacja z BMW czy Mercedesem do najłatwiejszych nie należy, a teraz Jaguar chce rzucić rękawicę Bentleyowi i Porsche, w dodatku tylko z pomocą elektrycznych konstrukcji. Brytyjczycy jednak mają plan na to, by w pełni odmieniona marka odniosła sukces i nie sprowadza się on tylko do prezentacji nowego superauta, które według zapewnień ma zaszokować świat motoryzacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaguar I-Pace - Europejski Samochód Roku 2019. Czy zasłużył na ten tytuł?

Gdy Jaguar należał do Forda, radził sobie naprawdę dobrze w Stanach Zjednoczonych. Jak jednak podaje "ANEurope", powołując się na słowa dyrektora generalnego koncernu JLR Adriana Mardella ze spotkania z inwestorami, wraz z odłączeniem się od Amerykanów sukces został zaprzepaszczony. Mardell pamięta te czasy, bowiem w szeregi Jaguara dołączył w 1990 r. Nic więc dziwnego, że jego wizją jest przypuszczenie ataku właśnie na amerykański rynek.

W samych Stanach Zjednoczonych jest 20 milionów milionerów. Mniejszy wolumen i wyższe pozycjonowanie na rynku jest dziś więc absolutnie właściwą strategią dla Jaguara. Ta marka odniosła niesamowity sukces w Ameryce Północnej 25 lat temu, zanim podjęliśmy pewne decyzje i poszliśmy na kompromisy.

Adrian Mardell
dyrektor generalny koncernu JLR

Zamiast dalej pchać markę w kierunku "przeciętności", o czym powiedział dyrektor kreatywny JLR Gerry McGovern, postawiono na kompletną odwrotność – samochody maksymalnie luksusowe, zaskakujące możliwościami i szokujące designem. Ma to być przepis na sukces dla Jaguara. 

Wybrane dla Ciebie
Nasser Al-Attiyah gotowy do Dakaru. Legendarny kierowca przyjechał do Polski
Nasser Al-Attiyah gotowy do Dakaru. Legendarny kierowca przyjechał do Polski
Stellantis wprowadzi kolejnego SUV-a. To może być hit
Stellantis wprowadzi kolejnego SUV-a. To może być hit
Renault pokazało nowego Trafica. Jest elektryczny i zaskakuje zasięgiem
Renault pokazało nowego Trafica. Jest elektryczny i zaskakuje zasięgiem
Kia Niro tylko jako hybryda. Kolejna wersja wypadła z oferty
Kia Niro tylko jako hybryda. Kolejna wersja wypadła z oferty
Coraz większy problem na stacjach. Branża apeluje o działania
Coraz większy problem na stacjach. Branża apeluje o działania
Stellantis apeluje do UE. Chodzi o limity emisji spalin
Stellantis apeluje do UE. Chodzi o limity emisji spalin
Ma być zmiana w mandatach z fotoradarów. Rząd chce czegoś innego niż RPO
Ma być zmiana w mandatach z fotoradarów. Rząd chce czegoś innego niż RPO
To już jest koniec. Ostatni Ford Focus wyjechał z fabryki
To już jest koniec. Ostatni Ford Focus wyjechał z fabryki
Obowiązek od stycznia. Opłata za stare auto. Miasto ma wyliczenia
Obowiązek od stycznia. Opłata za stare auto. Miasto ma wyliczenia
Wideo: Polski zestaw niemal wylądował na boku. Czesi szybko zatrzymali kierowcę
Wideo: Polski zestaw niemal wylądował na boku. Czesi szybko zatrzymali kierowcę
Utrudnienia na Zakopiance. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość
Utrudnienia na Zakopiance. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość
Najdłuższy odcinek pomiaru prędkości w Polsce. Kamery już są montowane
Najdłuższy odcinek pomiaru prędkości w Polsce. Kamery już są montowane