Obraz

Jaguar F-Type SVR (2016) - brytyjczyk w wersji hardcore

Mariusz Zmysłowski

Po wcześniejszym wycieku ilustracji z katalogu, wreszcie przyszedł czas na oficjalną premierę modelu F-Type SVR.

Wprowadzenie nowego samochodu na rynek to dla producenta wielkie wydarzenie, które planowane jest z dużym wyprzedzeniem. Wszystko musi pójść jak w zegarku. Niestety, nie zawsze tak się dzieje. Tak było w przypadku F-Type'a SVR. Do sieci trafiły nieoficjalnymi kanałami oficjalne ilustracje z katalogu auta. Jaguar nie miał wyjścia i musiał dokarmić publikę kilkoma zdjęciami. Z publikacją oficjalnych informacji i pełnego kompletu fotografii Brytyjczycy wstrzymali się do uprzednio planowanej daty. Wreszcie przyszedł czas przedstawić mocarnego F-Type'a w pełnej krasie.

Obraz

Model, który zostanie zaprezentowany publicznie podczas zbliżających się targów samochodowych w Genewie, jest pierwszym Jaguarem, który zostanie oznaczony jako SVR. Jest też najszybszym modelem rodziny F-Type. W jaki sposób brytyjska marka wycisnęła ze swojego aluminiowego wozu jeszcze więcej niż do tej pory? Jaguar zwiększył moc 5-litrowego silnika i odchudził swój wóz. Do tej pory topowa odmiana F-Type R Coupé 5.0 V8 Supercharged AWD Auto była w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 4,1 s, a jej prędkość maksymalna wynosiła 300 km/h. Do realizacji tych osiągów niezbędna była spora stajnia koni mechanicznych. Wersja R ma ich aż 550. F-Type SVR jest jednak jeszcze mocniejszy. Jego doładowane, 5-litrowe V8 generuje 575 KM przy 6500 rpm oraz 700 Nm w zakresie od 3500 do 5000 rpm. Parametry te trafiają na wszystkie koła przez 8-biegową przekładnię Quickshift i pozwalają osiągnąć w odmianie zamkniętej 322 km/h. 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po 3,7 s od startu. Wersja otwarta nie różni się przyspieszeniem do setki. Ma jedynie mniejszą prędkość maksymalną, wynoszącą 314 km/h.

Redukcję masy Jaguar uzyskał między innymi dzięki wydajnemu, tytanowemu układowi wydechowemu. Waży on 16 kg mniej niż stosowane wcześniej rozwiązanie. W sumie całe auto odchudzono o 25 kg. Jeśli klient zdecyduje się na na nowe, opcjonalne hamulce ceramiczne Carbon Ceramic Matrix, 21 dodatkowych kilogramów ubędzie jeszcze w cennym miejscu, bo z masy nieresorowanej.

Obraz

Kolejna istotna zmiana w modelu F-Type SVR to pakiet aerodynamiczny, na który składa się nie tylko nowy pas przedni i tylny oraz spory, regulowany spojler z włókna węglowego. Ta odmiana ma także płaską podłogę i wydajny dyfuzor. Dzięki temu zestawowi F-Type SVR dysponuje odczuwalnie większą siłą docisku aerodynamicznego, niż wersja R.

Dopełnieniem kompletu modyfikacji jest udoskonalone zawieszenie. SVO, czyli oddział JLR do zadań specjalnych, uzbroił F-Type'a w nowe amortyzatory i stabilizator poprzeczny. Nowe, mocniejsze są także przeguby. Gotowy wóz postawiono na kutych, 20-calowych felgach.

Obraz

Pierwsze egzemplarze SVR Coupé i Convertible trafią do klientów latem tego roku. Cena na razie jest nieznana. F-Type R z automatem i AWD startuje w Polsce od pułapu 604 800 zł. Ponieważ osiągami nowość ze stajni Jaguara plasuje się między Porsche 911 Carrera 4S (4,2 s w wersji podstawowej, od 586 280 zł) a 911 Turbo (3,0 s, od 867 200 zł), prawdopodobnie również cena będzie zawierać się w tych widełkach.

Jaguar F-Type SVR (2016) - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/53] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Europa nam gratuluje. Najlepszy wynik w całej Unii
Europa nam gratuluje. Najlepszy wynik w całej Unii
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę