Jaguar F-Pace 300 Sport i 400 Sport - emocje z miękką hybrydą

Jaguar uzupełnia ofertę swojego SUV-a F-Pace o wersję Sport parowaną z dwoma opcjami napędu. To sześciocylindrowe trzylitrówki wspierane miękką hybrydą. Różnią się jednak sposobem zasilania. W P300 wbrew obecnym trendom znajdziemy bowiem diesla.

Jaguar F-Pace SportJaguar F-Pace Sport
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Jaguar
Aleksander Ruciński

300 Sport i 400 Sport to dwa nowe warianty debiutujące w gamie F-Pace'a, które będą ulokowane poniżej topowej odmiany SVR. Jak sama nazwa wskazuje, również cechują się sportowym zacięciem, choć na osiem cylindrów nie ma co liczyć. Zamiast pięciolitrówki znajdziemy tu bowiem 3-litrowe R6 w dwóch konfiguracjach.

Pierwsza, 300 Sport występuje z 300-konnym dieslem generującym 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. Taki zestaw pozwala osiągać setkę w 6,4 sekundy i rozpędzać się do 230 km/h.

W przypadku 400 Sport również dostaniemy trzylitrówkę, tyle że benzynową. Ta generuje 400 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi są oczywiście lepsze - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Jaguar F-Pace Sport
Jaguar F-Pace Sport © mat. prasowe / Jaguar

Obie jednostki są standardowo wspomagane systemem miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną i paskowym generatorem. Standardem jest też adaptacyjne zawieszenie, pakiet stylistyczny Black z ospojlerowaniem i 21-calowymi felgami, szklany dach, skórzana tapicerka Windsor, czy rozbudowane multimedia Pivi Pro.

Biorąc pod uwagę świetne osiągi i atrakcyjny wygląd, wydanie Sport może stanowić ciekawą alternatywę dla ekstremalnego SVR. Auto jest już dostępne w Wielkiej Brytanii. Niebawem powinno pojawić się również na pozostałych rynkach Europy.

Jaguar F-Pace Sport
Jaguar F-Pace Sport © mat. prasowe / Jaguar
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.